نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت باید شرایط بهتری برای سرمایه_گذاران فراهم کند

دولت باید شرایط بهتری برای سرمایه_گذاران فراهم کند

گروه خبر:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در بهبود فضای کسب و کار رتبه کشور ما اخیرا از سوی بانک جهانی۱۵۲ اعلام شده در حالی که باید به رتبه کمتر از۵۰ ?? دست پیدا کنیم.
نادر قاضی پور در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به اقداماتی که دولت باید برای بهبود فضای کسب و کار در کشور انجام دهد گفت: در بهبود فضای کسب و کار بر اساس اعلام بانک جهانی رتبه کشور ما اخیرا ۵۲ اعلام شده درحالی که اگر آمار دقیق بدهند به رتبه ۸۰ نیز می رسیم اما باید شرایط را طوری فراهم کنیم که رتبه کشور به کمتر از ۵۰ برسد.
وی افزود: دولت باید بتواند اعتماد ایرانیان خارج از کشور که مدتی با سرمایه ملت در آن سوی مرز سرمایه دار شده اند، جلب کند و از آن ها برای سرمایه گذاری و ورود کشورهای خارجی به بازار اقتصاد و تولید کشور دعوت کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم چندین قانون برای حل مشکلات سرمایه گذاری و کاهش داد رتبه ایران در رنکینگ جهانی بهبود فضای کسب و کار گذرانده ایم اما دولت متاسفانه تا کنون این کار را انجام نداده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرمایه گذاران خارجی که با قصد سرمایه گذاری در ایران وارد کشور می شوند با مشکلاتی در حوزه در محیط زیست، منابع طبیعی و سیستم بانکی مواجه می شوند چراکه با وجود وعده هایی که برای رفع تحریم ها با اجرای برجام داده شده اما هنوز بسیاری از مشکلات سیستم ارزی و بانکی ما را حل نشده است که جای دارد دولت باید در این زمینه شرایط بهتری برای سرمایه گذاران فراهم کند.وی درخصوص تنزل رتبه ایران درفضای کسب و کار اظهار داشت: رتبه ایران با توجه به گزارش بانک جهانی از۱۱۸ به ۱۲۰ تنزل کرده است و باید دلایل این امر را از دولت سؤال کرد.
وی با اشاره به اینکه مشکلات و موانع زیادی پیش‌روی فعالان اقتصادی قرار دارد،افزود:سیاست‌های تأمین اجتماعی و موضوع مجوزها همچنان با مشکل روبروست؛ همچنین تعرفه‌ها که به طور مداوم بالا و پایین می‌رود، از مشکلاتی است که درسر راه کسب و کار در ایران وجود دارد.
این نماینده مردم با اشاره به موضوع مالیات‌ها اظهار داشت: سیاست‌های مالیاتی و مشکلاتی که در این خصوص پیش‌روی فعالان اقتصادی قرار دارد هم از دیگر مشکلاتی است که فضای کسب و کار در ایران را با مانع روبرو کرده است.رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تصریح کرد: تمامی این موارد باعث شده که رتبه ایران در فضای کسب و کار باز هم تنزل کند.
در همین رابطه محسن کوهکن ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت کاهش رتبه ایران در فضای بهبود کسب و کار با مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار شدنی است، می گوید: شورای مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که از سال ۹۳ تأسیس شد تاکنون خیلی جدی گرفته نشده است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از قوانین موازی و مزاحم کسب و کار شناسایی شده است، گفت: بهبود فضای کسب وکار محور مزیت رقابتی و تسریع بخش توسعه صادرات و حوزه در بازارهای جهانی است.وی در ادامه با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب و کار از الزامات ایجاد فضای رقابتی است، اظهارداشت: این شاخص به عنوان بسترساز خصوصی‌سازی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.
کوهکن تصریح کرد:تولید نیروی محرکه هراقتصادی است و بدون این مهم چرخ اقتصاد دیر یا زودلنگ خواهد ماند زیرا تکیه بر هرمنبع دیگری غیر از تولید همیشگی نخواهد بود.
وی با اذعان اینکه مهمترین اصل در اقتصاد توجه به تولید داخلی است، پابراز داشت: فرهنگ تولید باید در جامعه گسترش پیدا کند،به‌گونه‌ای که توجه به تولیدداخلی و ایجاد شغل جزو ارزش‌های حاکم و حتی مقدس جامعه شمرده شود.عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،گفت:تنها از طریق حمایت از تولید،بخش خصوصی و تجدیدنظر در روش‌های فعلی حمایتی می‌توان رشد و توسعه اقتصاد را انتظار کشید.
وی افزود:حذف و یا اصلاح برخی قوانین دست و پاگیر که سم مهلک و ضربه آخر به بدنه تولید است، تسریع و تسهیل نحوه تزریق اعتبارات و تسهیلات به بخش‌های تولیدی، کاهش بروکراسی‌های اداری و اصلاح نظام مدیریتی ناکارآمد که در بسیاری مواقع بیش از تحریم‌های خارجی برای تولید داخلی خطرناک است از جمله اقداماتی است که باید در این راستا صورت گیرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


+ 7 = سیزده