دلالان با سیاه نمایی در بازار سیب به دنبال سود بیشتر هستند

دلالان با سیاه نمایی در بازار سیب به دنبال  سود بیشتر هستند

گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در این برهه زمانی نباید حتی به میزان یک کیلوگرم سیب در سردخانه‌ها انبار می‌شد گفت: دلالان هم اکنون برای سودجویی بیشتر درصدد هستند تا با سیاه نمایی در بازار سیب بتوانند سود سرشاری به جیب بزنند.
به گزارش آراز آذربایجان، اکبر کرامتی در خصوص مشکلات صادرات سیب استان اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا به همراه نبود ناوگان یخچالدار، مشکلات ارزی امسال موجب شد روند صادرات سیب استان با کندی مواجه شده و همچنان ۷۵ هزار تن از این محصول در سردخانه‌های استان باقی بماند.
وی با اشاره به افزایش هزینه حمل و نقل صادرات سیب به کشورهای همسایه و خارجی را از دیگر موانع پیش روی صادرات سیب استان عنوان کرد و افزود: با توجه با اینکه قیمت ارز کاهش یافته است و کرایه حمل و نقل سه برابر افزایش یافته است صادرات سیب برای تجار در این بازه زمانی دیگر صرفه اقتصادی نداشته و صادرکننده دیگر رغبتی به امر ندارد.
کرامتی با بیان اینکه به دلیل گرم شدن هوا حمل‌و نقل سیب باید از طریق کامیون‌های یخچال دار انجام شود، افزود: متأسفانه کمبود کامیون‌های یخچال دار در استان موجب شده با مشکلاتی در صادرات این محصول مهم و اقتصادی داشته باشیم.
وی با اشاره به ارزآوری ۳۵۴ میلیون دلاری استان ناشی از صادرات سیب، عنوان کرد: آذربایجان غربی سالانه با تولید بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار تن قطب تولید سیب در کشور به شمار می‌رود.
کرامتی افزود: تشکل‌ها به عنوان عامل حمایت کننده برای توسعه فعالیت‌های بخش کشاورزی هستند و در این راستا برای تنظیم بازار سیب و ساماندهی مراکز خرید و فروش سیب صنعتی نیازمند مشارکت فعال تشکلهای بخش کشاورزی هستیم.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


4 − دو =