درجات بهشت به عدد آیات قرآن است

درجات بهشت به عدد آیات قرآن است

گروه خبر: سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری آذربایجان غربی گفت:مسابقات قرآنی با اهداف ایجاد، توسعه و تعمیق فضای معنوی و فرهنگی در قوه قضاییه بر پایه علوم و معارف قرآن کریم و ارتقای سطح اطلاعات قرآنی در کارکنان دستگاه قضایی و ایجاد انس با قرآن در میان کارکنان و خانواده‌های ایشان و شناسایی و تشویق افراد شایسته و برجسته در فعالیت‌های قرآنی برگزار شد.
عباس نوری در مراسم مسابقات مرحله استانی قرآن کریم کارکنان قوه قضاییه در دادگستری آذربایجان غربی از نشانه‌های مومنان راستین تلاوت را قرآن بر شمرد و گفت: مؤمنان حقیقی قرآن را به عنوان یک کتاب عمل و یک برنامه کامل زندگی پذیرفته‌اند، خواندن الفاظ و اندیشه در معانی و درک این کتاب بزرگ را مقدمه‌ای برای عمل می‌دانند و لذا هر زمان که قرآن می‌خوانند روح تازه‌ای در کالبد آن‌ها پیدا می‌شود.
تصمیم و اراده تازه، آمادگی و اعمال تازه و در واقع این حق تلاوت است؛ و حق تلاوت با صوت زیبا و رعایت نکات تجویدی خلاصه نمی‌شود بلکه ایمان و عمل نیز لازم است. نوری گفت: تتبع در متون روایات مختلف حاکی است که پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله قرآن کریم را با شیوه‌ای بسیار حکیمانه به اصحاب تعلیم می‌دادند.
شیوه‌ای مبتنی بر به‌کارگیری حس شنوایی تا قرآن به قلب قرآن آموز راه بیابد. زمانی که کلام‌الله مجید از راه صحیح وارد قلب انسان شود. زمینه مؤانست با این سخن فراهم خواهد شد و کلام خدا در جسم و جان انسان نفوذ خواهد کرد و ملکه حمل قرآن محقق شده و انسان انیس کلام‌الله و حامل قرآن خواهد شد.
وی افزود: اشراف امت پیامبر صلی‌الله علیه و آله در روز قیامت حاملان قرآن می‌باشند و عدد درجات بهشتی به تعداد آیات قرآنی است و به حامل قرآن ندا می‌کنند که بخوان و ترفیع درجه پیدا کن.نوری با تأکید بر اهمیت جلسات قرآنی اشاره کرد که به فضل و عنایت خداوند متعال و با همت و شایستگی مجموعه مسئولان و کارکنان قوه قضاییه در سال ۱۳۹۲ موفق به برگزاری اولین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم شدیم و امسال نیز در راستای سیاست‌های فرهنگی دستگاه قضایی به‌صورت گسترده‌تر با حضور خواهران و برادران شاغل به ترویج و توسعه فراگیر انس با قرآن پرداخته و به این سخن امیر المومنین علیه‌السلام جامه عمل می‌پوشانیم که فرمودند: قرآن را یاد بگیرید که بهترین سخن است و در آن اندیشه کنید که بهار دل‌هاست. سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری در ادامه بر اهمیت آداب تلاوت قرآن تاکید کرده و با استناد به روایات معصومین علیهم‌السلام در زمینه تدبر قرآن کریم به هشت نکته مهم اشاره کرده که عبارت‌اند از:۱-ترتیل آیات ۲-تفقه در آیات ۳-عمل به آیات ۴- امید به وعده‌ها ۵-ترس از وعیدها ۶-عبرت از داستان‌ها ۷-انجام اوامر الهی ۸- ترک نواهی و بر اساس روایتی از امام صادق علیه‌السلام اظهار داشتند که حق تلاوت تنها حفظ آیات درس حروف، قرائت و تجوید نیست و بر اساس روایات کسانی که حق تلاوت قرآن کریم را ادا می‌کنند تنها امامان معصوم علیهم‌السلام می‌باشند و در زمان ما وجود مقدس حضرت مهدی علیه‌السلام از مصادیق اتمّ تالی قرآن کریم است و ما در زیارت آل یس در ۲۲ جمله به ساحت مقدس حضرت مهدی علیه‌السلام عرض سلام می‌کنیم و در یکی از عبارات زیارت در سلام و درود به حضرت می‌گوییم: السلام علیک یا تالی کتاب الله و ترجمانه همو که آخرین یادگار عترت است و هماره همراه است. همو که زمانی می‌آید که مردم قرآن را بر اندیشه‌ها و آرای خود بازگردانده‌اند.
سرپرست معاونت فرهنگی دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: در مردادماه سال جاری دومین مرحله مسابقه سراسری قرآن کریم قوه قضاییه در شمال و جنوب و مرکز استان آذربایجان غربی در چهار رشته حفظ قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم در شهرهای خوی، چالدران، نقده، بوکان شاهین‌دژ، تکاب و ارومیه با شرکت بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان دستگاه قضایی توسط معاونت فرهنگی دادگستری استان برگزار شد و امروز نیز با عنایات خداوندی موفق به اجرای مرحله استانی این مسابقات شده‌ایم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


+ پنج = 12