معاون بهره برداري و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوي:

تصفیه خانه فاضلاب روستای وار خوی سال آینده تکمیل می شود

تصفیه خانه فاضلاب روستای وار خوی سال آینده تکمیل می شود

گروه خبر: معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تصفیه خانه فاضلاب فاضلاب روستای وار خوی سال آینده به بهره برداری می رسد.
به گزارش آراز آذربایجان ،تقی پاشایی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب روستای وار را بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در صورت تأمین اعتبار این تصفیه خانه در سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان‌هایی که روستاها دارای شاخصه‌های احداث تصفیه خانه فاضلاب بودند از جمله آذربایجان شرقی و غربی اردبیل کرمانشاه زنجان همدان کردستان روستاهای دارای شرایط انتخاب که از استان آذربایجان غربی ۴ روستا انتخاب شد که یکی از این روستاها، روستای وار شهرستان خوی بود.
پاشایی اظهار کرد: عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شامل بخش‌های حوضچه SBR، یونیت کلرزنی و ساختمان بهره برداری اجرا شده اند، افزود: فرآیند تصفیه، تصفیه خانه روستای وار از نوع SBR یکی از به روزترین فرآیندهای تصفیه فاضلاب در جهان است.
وی اعلام کرد: عملیات لوله گذاری شبکه جمع آوری روستای وار به طول ۲۴ کیلومتر از سال ۹۶ آغاز شده و با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به پایان رسیده است و با اتمام عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب این روستا جمع آوری و تصفیه فاضلاب انجام خواهد گرفت.
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت افزود: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع و با ظرفیت ۸۹۸ متر مکعب در روز طراحی شده است جمعیت افق این طرح ۷ هزار و ۵۸۰ نفر است.پاشایی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۹ درصدی اشاره کرد و تصریح کرد: عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب به طول ۲۴ کیلومتر به اتمام رسیده و بخشی از تجهیزات مکانیکی نیز خریداری شده است.
روستای وار با جمعیت ۵۱۰۰ نفر و ۱۴۶۰ فقره انشعاب آب از توابع شهرستان خوی از جمله روستاهای بزرگ با حجم تولید فاضلاب زیاد است.
این پروژه با عنوان طراحی، اجرا و بهره‌برداری از سیستم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب روستایی نواحی شمال‌غرب ایران (زون ۴) در حال اجرا است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 0