استاندار آذربايجان غربي:

بدهی ۱۷ هزار میلیارد ریالی پروژه‌های سفر دولت گذشته در آذربایجان غربی

بدهی ۱۷ هزار میلیارد ریالی پروژه‌های سفر دولت گذشته در آذربایجان غربی

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال پروژه های سفرهای هیئت دولت که هیچ ردیفی ندارند و نیمه تمام شروع شده و همچنان نیمه تمام هستند در استان وجود دارد.
قربانعلی سعادت در نشست خبری که در آستانه روز خبرنگار برگزار شد، با انتقاد از این میزان بدهی سفر دولت گذشته در استان افزود: با توجه به بودجه اندک استان در حال حاضر اجرای این طرح‌ها سخت بوده و این میزان بدهی بسیار زیاد است.وی در ارتباط با به‌کارگیری نیروهای جدید در پست‌های سازمانی آذربایجان غربی گفت: به‌کارگیری نیروهای جدید باید بر اساس سیاست‌های مورد قبول دولت بوده و این افراد باید از طرفداران دولت جمهوری اسلامی و سابقه حضور در وزارت کشور را داشته باشند.
سعادت اظهار داشت: رسالت اصلی اصحاب رسانه انعکاس مبانی اسلام است.
وی افزود: در آذربایجان غربی نیز رسانه‌ها باید بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، آموزه های دینی و حفظ ارزش‌های اسلام یک‌سو و یکپارچه عمل کنند.
استاندار آذربایجان غربی گفت: با اختیاراتی که در اختیار مقامات دولتی مانند استانداری‌ها نهاده شده باید با عدالت رفتار کرده و امانت‌دار بوده و منصفانه عمل کرد.
سعادت گفت: با وظیفه‌ای که بر عهده ما نهاده شده موظف هستیم بر اساس سیاست‌های دولت عمل کرده و به جای امر و دستور دادن به صورت راهنما در کنار دست‌اندرکاران و مسئولان استان باشیم.
*وجود ۱۱۸ هزار نفر فارغ‌التحصیل بیکار در آذربایجان غربی
استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد معضل بیکاری در این استان تصریح کرد: بیکاری یکی از مسائل جدی آذربایجان غربی بوده که توجه جدی مسئولان را می‌طلبد.
سعادت با تاکید بر اینکه معضل بیکاری عزم ملی و مدیریت جهادی می‌طلبد، اظهار داشت: حل معضل بیکاری جز با همت مسئولان، هم‌فکری و مساعدت تمام اقشار حل نمی‌شود. وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۱۸ هزار نفر بیکار در ادارات و کاریابی‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که رقم واقعی بر اساس آمار صورت گرفته بیشتر از این میزان است.استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: حل معضل بیکاری باعث رونق اقتصادی در آذربایجان غربی شده که به دنبال آن اشتغال جوانان را به همراه خواهد داشت.
وی طرح راه آهن مراغه به ارومیه را از مهم‌ترین این طرح‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی در خصوص پروژه راه آهن ارومیه قول‌هایی داده و قرار است طی هفته آینده معاون وزیر راه در خصوص این راه آهن به استان سفر کنند.سعادت ادامه داد: بر اساس وعده وزارت راه این طرح امسال به ایستگاه نقده می‌رسد که با توجه به تخصیص اعتبارات کم اتمام آن در سال جاری امکان‌پذیر نیست.استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: هم اکنون برای اتمام این طرح مهم که نقش زیادی در توسعه استان دارد دنبال جذب سرمایه گذار از طریق B.O.T هستیم که امیدواریم این امر با رایزنی‌های صورت گرفته امکان‌پذیر شود.وی در خصوص تغییر و تحولات و عزل و نصب‌ها در استان نیز گفت: در این خصوص بنده تلاش کرده‌ام از فصل مشترک تمامی جبهه های فعال سیاسی در استان استفاده شود و در این راستا فرمانداران را در شهرستان‌های مختلف استان با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید معارفه کرده‌ایم و باقی فرمانداران را نیز معارفه می‌کنیم.سعادت با تاکید بر اینکه در زمینه به‌کارگیری نیروهای مختلف از زمان فعالیت دولت یازدهم در استان موفق عمل کرده‌ایم عنوان کرد: در زمینه به‌کارگیری نیروهای سیاسی در استان، خیلی مناسب عمل کرده‌ایم که البته اعتراض‌هایی نیز از سوی برخی جریان‌ها بر این امر صورت گرفت.
استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در خصوص فرمانداران، نمایندگان دولت دهم را در سمت فرمانداری نگه نداشته‌ایم و در شهرستان‌های باقیمانده نیز اقدام به معارفه فرماندار جدید می‌کنیم افزود:در زمینه انتخاب فرمانداران طبق بخشنامه های موجود، نمی‌توانیم از خارج از نیروهای وزارت کشور، نیرو وارد این مجموعه کنیم و این کار ما را سخت‌تر کرده است.
*دامن زدن به اختلاف قومیت‌ها صحیح نیست
استاندار آذربایجان غربی در خصوص وجود قومیت‌های موجود در آذربایجان غربی گفت: دامن زدن به قومیت‌ها صحیح نبوده بلکه باید با مذاکره و مقابل جدی تبعیض‌ها و اختلاف را از بین ببریم.
سعادت گفت: باید تعامل جدی در زمینه اختلاف قومیت‌ها داشته باشیم این امر صحیح بوده که نمی‌توان مساوات برقرار کرد ولی تبعیض هم جایز نیست و قومیت‌ها باید با توجه به استعدادهای آنان مورد طبقه‌بندی قرار گیرد.
احداث صنایع کوچک در دریاچه ارومیه راه‌حلی برای مشکل بیکاری است
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دنیا به سمت کم‌آبی حرکت می‌کند اظهار داشت: با ایجاد صنایع کوچک در حواشی دریاچه ارومیه درصدد حل مشکل بیکاری جوانان هستیم چرا که با روند خشکی دریاچه ارومیه کشاورزی با رکود همراه است.
وی با اشاره به اینکه کشاورزی ظرفیت پاسخگویی بیکاری استان را ندارد گفت: برای جایگزین کردن کشاورزی باید صنعت، معدن و بازرگانی را در آذربایجان غربی رونق داد.
سعادت با بیان اینکه رویکرد صنعت محور اهم برنامه‌های آذربایجان غربی قرار گرفته تصریح کرد: تغییر سیاست کشاورزی به صنعت موجب رشد، شکوفایی، پیشرفت و توسعه آن استان می‌شود.
*راه‌اندازی خرید هواپیما در آذربایجان غربی صحت دارد
استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر خرید هواپیما در این استان اظهار داشت: موضوع خرید هواپیما در آذربایجان غربی صحت داشته و مطالعات اجرای این طرح با مشارکت شهرداری و شورای شهر در حال انجام است.
سعادت در خصوص عملیات اجرایی این طرح در آذربایجان غربی تصریح کرد: این طرح در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران بوده و در صورت تایید کارشناسان عملیات اجرای آن آغاز می‌شود.
وی با بیان پیش‌بینی خرید هواپیما در استان اظهار داشت: خرید هواپیما در استان از پنج فروند شروع شده و تعداد آن به هشت فروند افزایش خواهد یافت.
*فرمانداران باقیمانده استان تغییر می‌یابند
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فرمانداران نمایندگان دولت در شهرستان‌ها هستند، گفت: فرمانداران را در شهرستان‌های مختلف استان با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید معارفه کرده‌ایم و باقی فرمانداران را نیز معارفه می‌کنیم.
سعادت افزود: در زمینه به‌کارگیری نیروهای سیاسی در استان، خیلی مناسب عمل کرده‌ایم که البته اعتراض‌هایی نیز از سوی برخی جریان‌ها بر این امر صورت گرفت.
وی اضافه کرد: در خصوص فرمانداران، نمایندگان دولت دهم را در سمت فرمانداری نگه نداشته‌ایم و در شهرستان‌های باقیمانده نیز اقدام به معارفه فرماندار جدید می‌کنیم.
وی در خصوص مدیران دستگاه‌های اجرایی و تغییرات آن‌ها نیز اظهار کرد: در این خصوص نظیر فرمانداری‌ها عمل نمی‌کنیم و همه مدیران نصب شده یا ابقاء شده در راستای سیاست‌های دولت هستند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات موجود در راستای انتصاب فرمانداران و نیروها در زیرمجموعه های وزارت کشور ادامه داد: طبق بخشنامه های موجود، نمی‌توانیم از خارج از نیروهای این وزارتخانه، نیرو وارد این مجموعه کنیم و این کار ما را سخت‌تر کرده است.
سعادت در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص عمل به فرمایشات رهبری در عزل و نصب‌های دولتی گفت: قرائت‌های مختلفی از این فرمایش در کشور وجود دارد ولی منظور مقام معظم رهبری، عدم تعویض مدیران توسط دولت نبود.
وی افزود: مشی دولت تدبیر و امید با تبعید و یا اجبار به بازنشستگی پیش از موعد مدیران تفاوت دارد و تعدادی از تبعیدی‌ها در دولت گذشته نیز با تلاش ما در استان بر سر کار آمده و در مدیریت‌های مختلف به کار گرفته شدند.
وی از وجود پرونده سوء استفاده توسط برخی از مدیران تعویض شده در استان خبر داد و اضافه کرد: هنوز این پرونده‌ها را به دادگاه ارجاع نداده‌ایم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۴:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


چهار × 7 =