معاون رئيس جمهوري در استان :

اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تکانه های اقتصاد جهانی بیمه می کند

اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر تکانه های اقتصاد جهانی بیمه می کند

گروه اقتصادی :معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بر مبنای تولید و اشتغال، کشور را در برابر تکانه های اقتصاد جهانی بیمه می کند.
جمشید انصاری در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان غربی در شهرستان تکاب با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و موضوع شعار سال افزود: نامگذاری ۲ سال پیاپی بر اساس ضرورت اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نشانه اهمیت سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به منظور توسعه کشور و حرکت به سمت افق چشم انداز ۲۰ ساله کشور است.
وی اظهار کرد: بر اساس تاکیدات رهبری برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از سوی دولت برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تدوین شده که بر اساس آن باید بتوانیم در افق چشم انداز ۲۰ ساله به توسعه پایدار دست یابیم.
انصاری بیان کرد: سال گذشته ۲۰۰ طرح ملی در برنامه های اقتصاد مقاومتی تعریف شد که ۱۳۰ طرح در حال اجرا بوده و ۷۰ طرح آن تکمیل شده است.
جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان آذربایجان غربی افزود: بر این اساس در مجموع امسال ۱۳۰ طرح ملی در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی با جهت گیری افزایش تولید و ایجاد اشتغال در کشور اجرا خواهد شد.
انصاری ادامه داد: این طرح ها با محوریت ایجاد اشتغالزایی بیشتر در کشور اجرا می شود.
وی با اشاره به انتخاب تکاب به عنوان شهر هدف اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: طرح های توسعه شهرستان تکاب از جمله بهسازی جاده ها در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی امسال با سرعت و شتاب بیشتری پی گیری می شود.وی گفت: باید از ظرفیت های شهرستان تکاب از جمله ظرفیت های گردشگری برای بهبود اوضاع اقتصادی شهرستان تکاب استفاده شود.فرماندار تکاب نیزدر نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بهبود راه های مواصلاتی از مهمترین نیاز های تکاب است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
ایرج ثقفی افزود: از دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تقاضای ویژه ای در خصوص راه اندازی و تکمیل فاز های ۲ و ۳ کارخانه تولید و استحصال طلای زرشوران داریم و امیدواریم در این زمینه اهتمام ویژه ای صورت بگیرد.
وی اظهار کرد: با راه اندازی و تکمیل فازهای ۲ و۳ کارخانه طلای زرشوران زمینه افزایش تولید و اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در شهرستان تکاب فراهم می شود.
* دولت زمینه سرمایه گذاری و اشتغال را در مناطق محروم فراهم کرده است
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: دولت یازدهم زمینه سرمایه گذاری و اشتغال را در مناطق محروم فراهم کرده است و برای تداوم این مسیر در سال جاری عزم جدی دارد.
جمشید انصاری در بازدید از سه واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان تکاب از توابع آذربایجان غربی، اظهار کرد: بر اساس تدابیر و تلاش های دولت برای رفع موانع تولید، بانک های عامل تسهیلات مورد نیاز جهت اجرای طرح های توسعه در واحدهای تولیدی را تامین می کند.
به گفته وی در پی تاکید مقام معظم رهبری برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی دولت تدببیر و امید تدوین شده است تا ایران در افق چشم انداز ۲۰ ساله به توسعه پایدار برسد. وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های لازم برای ایجاد صنایع پائین دستی در مناطق محروم، اظهار کرد: زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مناطق در سایه برجام و برخورداری از امنیت سرمایه گذاری فراهم شده است.
واحد تولید نخ پلی پرو اتیلن تکاب که دومین واحد تولیدی در نوع خود در سطح کشور به شمار می رود، از جمله واحدهایی بود که معاون رئیس جمهوری از آن بازدید کرد؛ برای راه اندازی این واحد تولیدی با ظرفیت سالانه ۵۰۰ تن نخ پلاستیکی، ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و با اجرای طرح توسعه این واحد تولیدی، میزان اشتغال زایی آن ۲ برابر می شود. واحد تولید قند با ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار تن قند کلوخ در شهرک صنعتی تکاب نیز دیگر واحدی بود که معاون رئیس جمهوری از آن بازدید کرد و پس از آن به بازدید از کارگاه جواهرسازی این شهرستان رفت؛ کارگاه جواهرسازی تکاب نیز با پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری راه اندازی شده و به عنوان نخستین واحد تولید جواهرات و زیور آلات طلا در شهرستان تکاب فعالیت می کند.
به گزارش ایرنا، جمشید انصاری در ابتدای ورود به تکاب و قبل از شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی در این شهرستان، با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدا این شهرستان ادای احترام کرد.
شهرستان تکاب از سوی استاندار آذربایجان غربی به عنوان شهر هدف در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی انتخاب شده و معاون رئیس جمهوری که جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی در این استان است، برای برگزاری نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی در سال مزین به ‘ اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال’ به تکاب سفر کرده بود .

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۸:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


6 × سه =