معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

وضعیت ارائه تسهیلات و ایجاد اشتغال در آذربایجان غربی مطلوب نیست

وضعیت ارائه تسهیلات و ایجاد اشتغال در آذربایجان غربی مطلوب نیست

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه وضعیت ایجاد اشتغال و ارائه تسهیلات در آذربایجان¬غربی مطلوب نیست گفت : عملکرد برخی از بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات اشتغال در استان ضعیف است .
به گزارش آرازآذربایجان ، رضا حسینی افزود: لازم است همه نهادهای مسئول و بانک‌ها برای سرعت بخشیدن به اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار اهتمام ویژه داشته باشند تا بتوانیم در زمان مقرر اعتبارات تخصیصی را به مصرف برسانیم.
وی بیان کرد : در شهرستان‌هایی که تسهیلات پرداختی کمتر از ۵۰ درصد مصوب بوده، اخطار جدی داده شود تا میزان پرداختی‌های خود را افزایش دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت : دستگاه‌های اجرایی به فکر طرح‌هایی باشند که دارای زنجیره ارزش و با هم پیوسته هستند تا بتوانیم با این روش بهترین نتیجه را از طرح‌های اشتغال‌زایی بگیریم و این امر نیازمند برنامه ریزی مناسب است.
به گفته وی آذربایجان غربی در بخش پرداخت تسهیلات اشتغال رتبه نخست کشور را دارد و این نشان می‌دهد که اگر دستگاه‌های اجرایی به درستی و با برنامه ریزی عمل کنند می‌توان تسهیلات بهتری را برای بخش اشتغال و توسعه استان دریافت کرد.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز درباره وضعیت اشتغال پایدار روستایی و عشایری آذربایجان غربی می‌گوید: اشتغال روستایی یک برنامه دولتی است که در مناطق ویژه روستایی و عشایری آذربایجان غربی با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت،۴ درصدی اعتبار و ابلاغی ۴۸۰ میلیارد تومان در حال انجام است.
رضا نقی زاده می‌افزاید: آمار دقیقی از تعداد کسانی که مشغول به‌کار روستایی هستند در دست نیست اما امسال در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال به استان آذربایجان_غربی اختصاص‌ یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی بیان می‌کند: در حوزه اشتغال روستایی و عشایری، ۲ بانک کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست‌بانک در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.به گفته وی تاکنون ۱۵۱ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان در استان به داوطلبان و صاحبان طرح تسهیلات پرداخت‌شده و استان در این حوزه رتبه نخست کشور را دارد.نقی زاده تصریح می‌کند: با توجه به این که آمار بیکاران در آذربایجان غربی زیاد است با ایجاد طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری می‌توان زمینه‌ای برای اشتغال‌زایی ایجاد کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱:۰۴ ب.ظ

دیدگاه


− هفت = 2