معاون رييس جمهور:

۲۱۵ میلیارد تومان به احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت

۲۱۵ میلیارد تومان به احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت

گروه خبر: معاون اجرایی رییس جمهور اعلام کرد »برای احیای دریاچه ارومیه ۲۱۵ میلیارد تومان منابع تخصیص داده شده شد« اما او مشخص نکرد که پس از منحل شدن ستاد احیای دریاچه ارومیه، اعتبارات دولت جدید برای دریاچه به کدام ارگان اختصاص پیدا می کند؟
به گزارش آراز آذربایجان، سید صولت مرتضوی در حاشیه نشست هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: درباره احیا دریاچه ارومیه چندین جلسه ستاد تشکیل شد و منابع خوبی تخصیص داده شد، امیدواریم در آینده نزدیک مشکل دریاچه حل شود.
او درباره دور دوم سفر های استانی رییس جمهور گفت: تا کنون ۲۸ سفر استانی در دولت سیزدهم انجام شده است.ستاد احیای دریاچه ارومیه با کارنامه ناموفق از زمان تشکیل تا انحلالش(۹۲-۹۹) حدود ۶ هزار میلیارد تومان با محاسبه نرخ تسعیر دلار و نرخ تورم، معادل بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان را صرف کرد و عاقبت وضعیت دریاچه را به نقطه اول و آغاز بحران بازگرداند.
در تابستان ۱۴۰۱ در اوج روزهای بحرانی دریاچه ارومیه که بحران طوفان نمکی و تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه دامان شمال غرب ایران را گرفته است، طرح تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد مالی و اداری ستاد احیای دریاچه ارومیه در صحن علنی مجلس با ۱۸۲ رای موافق تصویب شد تا مشخص شود، هزینه کرد اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه کجا بوده است؟!
اکنون این سوال هم مطرح می شود که با منحل شدن ستاد احیای دریاچه ارومیه و عدم فعالیت قابل توجه مرکز آینده پژوهی دریاچه، اعتبارات دولت جدید به کدام ارگان اختصاص پیدا می کند؟

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


هشت + 2 =