۱۷۶ میلیارد ریال به آبخیزداری آذربایجان غربی اختصاص یافت

۱۷۶ میلیارد ریال به آبخیزداری آذربایجان غربی اختصاص یافت

آرازآذربایجان- معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: ۱۷۶ میلیارد ریال اعتبار ویژه از صندوق ذخیره ارزی به بخش آبخیزداری این استان اختصاص یافته که انتظار داریم به صورت کامل تخصیص یابد.
هادی قاسمی افزود: این میزان اعتبار با عنایت ویژه مقام معظم رهبری، حمایت دولت تدبیر و امید و نگاه کارشناسی نمایندگان مجلس اختصاص یافته و طرح های اجرایی با این اعتبار در حال بارگزاری در سامانه مربوطه است.
وی اضافه کرد: طرح های آبخیزداری در نظر گرفته شده با این اعتبار در ۱۹ حوضه آبخیز شهرستان های ارومیه، خوی، مهاباد، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ، نقده، اشنویه، پیرانشهر، سردشت، چایپاره، چالدران، شوط، ماکو و تکاب اجرایی می شود.
وی بیان کرد: طرح های آبخیزداری ویژه این طرح، ۲۰۰ هزار هکتار از مساحت آذربایجان غربی را تحت پوشش قرار داده و با ۱۲۵ سازه به اجرا در می آید.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: در این حوضه ها، ۳۵ هکتار عملیات پیتینگ، ۸۵۶ هکتار بذرپاشی، یکهزار و ۱۲۸ هکتار کپه کاری، هفت هکتار علوفه کاری، یکهزار و ۹۸۱ هکتار نهال کاری و یکهزار و ۷۹۷ هکتار عملیات حفاظت و قرق انجام می شود.
قاسمی پیش بینی کرد که با اجرای این طرح ها، سالانه حدود ۵۰ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در استان ذخیره شود و سطح پوشش گیاهی را حداقل ۴۰ درصد افزایش دهد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱ ب.ظ

دیدگاه


نُه − = 1