نجات جان ۳۹ مادر باردار گرفتار در برف در آذربایجان غربی طی بارشهای اخیر

نجات جان ۳۹ مادر باردار گرفتار در برف در آذربایجان غربی طی بارشهای اخیر

آراز آذربایجان-معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از نجات جان ۳۹ مادر باردار طی بارشهای اخیر در استان خبرداد.
دکتر رسول انتظار مهدی با اشاره به بارندگی اخیر برف که از روز جمعه ۱۵ آذر ماه در استان شروع شده است، افزود: ۳۹ نفر مادر باردار ساکن در روستاهای دوردست به شهرهای تابعه استان منتقل شدند که ۶ نفر آنان به بیمارستان های شهرستان های تابعه منتقل و بستری شدند.
وی ادامه داد : ۶ نفر در حامله سراهای استان اسکان یافته و ۲۷ نفر که موعد زایمان آنها نزدیک بود قبل از شدت گرفتن برف به منزل اقوام نزدیک در شهرهای تابعه استان منتقل شده اند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه افزود: مرگ هر مادر باردار به عنوان یک فاجعه تلقی شده و سلامت کلیه افراد خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. لذا مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی،شبکه های بهداشت و درمان و مراکز بهداشت شهرستانها و پرسنل خدوم و زحمتکش واحدهای تابعه با بهره گیری از حداکثر پتانسیل و توان درون سازمانی و همچنین تعامل و مشارکت موثر و سازنده برون سازمانی نظیر فرمانداران شهرستانها، مسئولین ادارات راهداری و حمل و نقل و … سعی نموده تا نسبت به ارائه خدمات به موقع و با کیفیت به مادران باردار اقدام نماید.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


8 × = شانزده