نماينده مردم اروميه در مجلس:

راه اندازی مجدد سیستم کوپن ضعف نظارتی دولت را جبران می کند

راه اندازی مجدد سیستم کوپن ضعف نظارتی دولت  را جبران می کند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه¬اندازی مجدد سیستم کوپن ضعف نظارتی دولت را جبران می¬کند گفت: سیستم کوپن باید دوباره راه اندازی شود و اگر نظارتی بر قیمت ها نیست ناشی از ضعف دولت و تفکر اقتصاد سرمایه داری است که می گوید بازار باید آزاد باشد.
به گزارش آرازآذربایجان، نادر قاضی پور در رابطه با علت افزایش اخیر برخی کالاها و محصولات اظهار کرد: با سیلابی شدن مزارع کشت پیاز و تخریب شدن این مزارع و مشکلات زیادی که با خود به همراه آورد به طوری که راه های ارتباطی هم بسته شد در نتیجه عرضه این محصولات کاهش یافته و آن شاهد افزایش قیمت آن ها هستیم.
وی افزود: به دلیل بالا بودن قیمت گوجه فرنگی در خارج از کشور، میزان صادرات آن بالا است که البته دولت فقط به گوجه های گلخانه ای مجوز صادرات را داده و گوجه های غیر گلخانه ای مجوز صادرات ندارند که متاسفانه محصولات غیر گلخانه ای در اثر سیل از بین رفتند که البته به تدریج این مشکل هم در حال حل شدن است.
قاضی پور در ادامه در خصوص اظهارات برخی اقتصاددان های حامی دولت که معتقدند سازمان تعزیرات باید منحل شود اظهار کرد: اینگونه تفکرات لیبرالی کاملا اشتباه هستند چرا که وضع اقتصاد کشور را با باز کردن اقتصاد بدون حاکمیت، ضربات مهلکی را به قشر های ضعیف وارد نموده و نتیجتا با این گونه تفکرات باعث ایجاد رانت خواران و فساد شدند.
وی ابراز داشت: ما معتقدیم ۷۰ درصد از ۱۴ میلیارد دلاری که به ارزاق سال ۹۸ داده شده باید به بخش خصوصی داده شود تا این بخش بتواند به امر تولید بپردازد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این که سیستم کوپن باید دوباره راه اندازی شود، گفت: در حال حاضر مقدار زیادی گوشت در تهران توزیع شده در حالی که در ارومیه و بخش هایش و در هیچکدام از روستاهای این منطقه شاهد توزیع گوشت نبودیم؛ اما اگر سیستم کوپن باشد همه می دانند که با کوپن می توانند سهمیه شان را دریافت کنند.
وی تصریح کرد: برنج، روغن، قند، گوشت، لبنیات و چای، ۶ قلم غذای اساسی هستند که باید کوپنی توزیع شوند تا ارزاق عمومی را مردم به آسانترین شکل ممکن دریافت نمایند اما اگر این ۱۴ میلیارد دلار را برخی اقتصاددان های لیبرال توزیع کنند در این صورت فقط بخش ناچیزی از آن به دست مردم می رسد اما اگر توزیع کوپنی باشد اکثر آن به دست مردم خواهد رسید.
قاضی پور با اشاره به وضعیت نظارت بر قیمت ها خاطرنشان کرد: اگر نظارتی در خصوص قیمت ها نیست ۵۰درصد آن ناشی از ضعف دولت و ۵۰ دیگر بخاطر تفکر اقتصاد سرمایه داری است که می گوید بازار باید آزاد باشد و خودش قیمت ها را تعیین کند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


چهار − 1 =