رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني:

آذربایجان غربی به رغم اقدامات دولت در عرصه سلامت محروم است

آذربایجان غربی به رغم اقدامات دولت در عرصه سلامت محروم است

گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: این استان به رغم اقدامات زیربنایی دولت در عرصه سلامت، همچنان در رده های پایین شاخص های کشوری بوده و در عرصه سلامت، بسیار محروم است.
جواد آقازاده در جلسه برنامه استراتژیک و عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی که با حضور طاهر موهبتی معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای هیات رئیسه دانشگاه برگزار شد، افزود: اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه سلامت در استان داشته ایم که زمینه رضایتمندی شهروندان را از این حوزه فراهم کرده ولی باید در این بخش اقدامات اساسی دیگری صورت دهیم.
وی اضافه کرد: افزایش و آسان سازی دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در مناطق محروم، توزیع عادلانه تجهیزات و متخصصان در این مناطق و استفاده بهینه از منابع برای ارائه خدمات بهتر از جمله فعالیت های اساسی انجام شده در بخش سلامت در آذربایجان غربی بوده است.
وی اظهار کرد: همه مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان غربی مصمم به بهبود زیربنایی و ارتقای شاخص های سلامت در شهرستان های مختلف هستند ولی همراهی بیشتر مسئولان کشوری نیز در این عرصه بسیار ضروری است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: ما نیازمند توجه جدی مسئولان کشوری هستیم و لازم است نگرش ملی به استان در عرصه سلامت نگرشی عمیق و سازنده باشد.
آذربایجان غربی در بررسی های صورت گرفته در رده های آخر استان های کشور در عرصه سلامت قرار دارد.
طاهر موهبتی معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شیوه نامه پایش برنامه عملیاتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور تا پایان اردیبهشت ماه ابلاغ می شود، گفت: این شیوه نامه در گردهمایی دو هفته آتی روسای مناطق دانشگاه های سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفته و به همراه نرم افزار موجود، به دانشگاه های کشور ارسال می شود.
به گزارش ایرنا، وی افزود: یکی از راهکارهای تضمین اجرای برنامه های عملیاتی در کشور، پایش برنامه است که باید در موارد تعیین شده پیشرفت برنامه و تاثیر اجرای آن بر شاخص های کلان بررسی شود.در این جلسه برخی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی به بیان نظرات خود در راستای برنامه ریزی برای توسعه حوزه سلامت استان پرداختند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


چهار + = 6