۷۷درصد جمعیت آذربایجان‌غربی حداقل یک دُزواکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

۷۷درصد جمعیت آذربایجان‌غربی حداقل یک دُزواکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

ارومیه- رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به تزریق حداقل یک دُز واکسن کرونا به ۷۷ درصد جمعیت استان گفت: برای ۴۷ درصد این تعداد نیز دُز دوم تزریق شده است.
علی‌احمد آقاپور روز یکشنبه در گفت و گو افزود: در بین شهرستان های آذربایجان غربی، شهرستان های ارومیه، خوی و تکاب پیشتاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ به شمار می روند به طوری که در ارومیه، میزان تزریق واکسن به حدود ۸۷ درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: در ارومیه تا ۲۳ مهر امسال، ۸۶.۶ درصد، خوی ۷۹.۴ درصد و در تکاب نیز ۷۸.۸ درصد واجدان شرایط، واکسن کرونا تزریق کرده اند.
رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی بیان کرد: همچنین شهرستان های سردشت، پیرانشهر و چالدران به ترتیب با ۶۳، ۶۵ و ۶۶ درصد کمترین میزان واکسیناسیون را به خود اختصاص داده اند.
آقاپور ادامه داد: در این میان نیز بعد از سه شهرستان برتر، شهرستان های شاهین‌دژ، نقده و سلماس بیش از ۷۴ درصد، پلدشت، بوکان، اشنویه، شوط، ماکو و چایپاره بیش از ۷۲ درصد، مهاباد و میاندوآب هم با بیش از ۷۰ درصد در رده های بعدی قرار دارند.
وی گفت: همچنین در این مدت، ۴۷ درصد واجدان شرایط بالای ۱۸ سال در آذربایجان غربی، دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که در این خصوص، شهرستان های نقده، تکاب و شاهین دژ با بیش از ۵۰ درصد جزء پیشروها هستند.
وی بیان کرد: در ارومیه نیز ۴۹ درصد مردم، دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
به گزارش آراز آذربایجان، تاکنون حدود نزدیک به ۲.۸ میلیون دُز واکسن کرونا در آذربایجان غربی تزریق شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


+ 5 = شش