رییس دانشگاه علوم پزشکی استان:

۷۵۰ هزار دز واکسن آسترازنکا در آذربایجان غربی توزیع شده است

۷۵۰ هزار دز واکسن آسترازنکا در آذربایجان غربی توزیع شده است

آرازآذربایجان،رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: نمی توان وضعیت شهرستان ها را با رنگ بندی سنجید
دکتر محمدامین ولی زاد در خصوص وضعیت بیماری کرونا در سطح استان در گفت و گو بابیان اینکه از نظر بیماران بستری و سرپایی وضعیت با ثبات است، افزود: در خصوص وضعیت اُمیکرون متاسفانه مانند سایر کشورها، کشور ما نیز درگیر سویه اُمیکرون می باشد. که نباید عادی انگاری داشته باشیم.
وی در خصوص شرایط رنگ بندی شهرهای مختلف کشور گفت: بر اساس آمار بستری و برخی پارامترهای دیگر بیشتر شهرهای استان آبی هستند.
دکتر ولی زاد در ادامه تاکید کرد: نمی توان وضعیت شهرستان ها را با رنگ بندی سنجید و باید میزان واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی را ملاک عمل قرار داد، در غیر این صورت با پیک ششم کرونا مواجه خواهیم شد.
وی در خصوص واکسن آسترازنکا گفت: پس از تحویل حدود ۷۵۰ هزار دز از واکسن مذکور ، در استان توزیع شده است که جهت تزریق دز دوم است.
ولی زاد با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان نیز اظهار کرد: ۹۰.۲ درصد از واجدین شرایط دز اول، ۸۰ درصد دز دوم و ۱۹ درصد دز سوم را دریافت کرده اند.
وی یادآور شد: ۲۷۰ بیمار سندرم حاد تنفسی در استان بستری هستند، افزود: کل مبتلایان در استان تاکنون ۳۲۶ هزار و ۲۳۳ مورد است و تاکنون ۷۲۵۹ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۹:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


2 × = ده