۶۵۱ تُن مرغ مازاد بر نیاز از مهاباد به شهرهای دیگر ارسال شد

۶۵۱ تُن مرغ مازاد بر نیاز از مهاباد به شهرهای دیگر ارسال شد

آرازآذربایجان،مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: ۶۵۱ تُن مرغ کشتار روز مازاد بر نیاز واحدهای مرغداری این شهرستان در راستای اجرای طرح تنظیم بازار به شهرها و استان‌های دیگر ارسال شد.
رسول سعیدیان افزود: امسال به دلیل وجود مازاد عرضه گوشت مرغ در بازار مهاباد مجوز ارسال آن به استان‌های همدان، البرز و تهران ارسال شد.
وی ادامه داد: در این مدت چهار هزار و ۷۳۴ تُن گوشت مرغ تولید شده مرغداری‌های مهاباد نیز در داخل استان توزیع و روانه بازار مصرف شده است.
مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اظهار کرد: هم اکنون گوشت مرغ با قیمت هر کیلوگرم ۴۷ تا ۵۰ هزار تومان که پایین تر از قیمت مصوب است در سطح شهرستان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
سعیدیان با تاکید بر اینکه این شهرستان در تامین گوشت مرغ هیچ گونه مشکلی ندارد، یادآور شد: یک میلیون و ۲۸۷ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۴۴ مرغداری این شهرستان از نیمه اول آبان‌ماه گذشته انجام شده که نسبت به مدت مشابه افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه تولیدات گوشت مرغ مهاباد مازاد بر نیاز شهرستان است، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه ظرفیت واحدهای مرغداری فعال مهاباد هیچ گونه کمبود و نگرانی بابت تامین گوشت مرغ شهرستان در آستانه سال نو و تعطیلات نورزوی نخواهیم داشت.
سعیدیان با اشاره به اینکه مصرف‌کنندگانی که در مورد نحوه و قیمت توزیع آن شکایتی دارند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند، تاکید کرد: شهروندان در شرایط فعلی تا رسیدن به تعادل عرضه و تقاضای کالاهای اساسی، از خرید مازاد بر نیاز مصرف روزانه خود خودداری کنند.
مهاباد با بیش از ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در زمینه تولید محصولات دامی از جمله مرغ گوشتی از شهرستان‌های پیش رو در منطقه به شمار می‌رود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۲ ب.ظ

دیدگاه


− چهار = 5