رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خبرداد

کمبود ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی

کمبود ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی

آراز آذربایجان،رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در استان ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی کمبود داریم.
دکتر محمد امین ولی زاد امروز ۲۰ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت گرامیداشت هفته سلامت در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد بااشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان داریم که شاخص تخت بیمارستانی به ازای هزار نفر ۱.۶۴ است، گفت: برنامه ریزی شده است با افتتاح بیمارستانهای در حال ساخت، کمبود ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی استان جبران و شاخص تخت در استان به متوسط کشوری میرسد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: بیمارستانهای پیرانشهر و شاهین دژ با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در دست افتتاح است، گفت: بیمارستان ۸۵ تختخوابی پیرانشهر در سفر آتی رییس جمهور افتتاح می شود.
وی بااشاره به ترمیم ناوگان آمبولانس و فعالیت بیش از ۲۰۰ دستگاه آمبولانس در ۱۰۷ اورژانس استان اظهار کرد: درخواست تامین ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۵۰ دستگاه الکتروشوک از وزارت بهداشت انجام شده است که با تحویل این تعداد امکانات، ناوگان علوم پزشکی استان بهبود می یابد.
ولی زاد بااشاره به پروژه های هفته سلامت در استان، خاطر نشان کرد: طی هفته سلامت، ۳ خانه بهداشت افتتاح شد و افتتاح آنژیوگرافی محیطی بیمارستان امام ارومیه،کلینیک دندانپزشکی در کلینیک تدبیر و فاز توسعه بیمارستان ۵۰ تختخوابی شاهین دژ انجام خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه تجهیز بیمارستانهای استان در دستور کار است، تاکید کرد: افزایش تعداد رشته های تکمیلی، فلوشیپ و فوق تخصصی نیز در برنامه دانشگاه قرار گرفته است.
ولی زاد بااشاره به اقدامات معاونت فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گفت: اقدامات اولیه برای احداث و یا خرید ۳ خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۸۰ واحدی متاهلی و ۷۰۰ نفری مجردی انجام شده که با احداث این میزان واحد خوابگاهی، مشکلات خوابگاهی برای چند سال آینده مرتفع می شود.
وی بااشاره به اینکه در رنگبندی کرونایی استان ۹ شهرستان آبی و مابقی زرد است، گفت: خوشبختانه تعداد مراجعین سرپایی و بستریهای کرونایی استان کاهش یافته است اما در عین حال رعایت شیوه نامه بهداشتی و عدم عادی انگاری باید در دستور کار قرار گیرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۴:۳۸ ب.ظ

دیدگاه


− سه = 1