کمبود داروی بیماران تالاسمی در آذربایجان غربی همزمان با شیوع کرونا

کمبود داروی بیماران تالاسمی در آذربایجان غربی همزمان با شیوع کرونا

آراز آذربایجان- مدیر عامل انجمن تالاسمی آذربایجان غربی گفت: با شیوع کرونا، بیماران تالاسمی با مشکل دارو مواجه هستند.
نجیبه سلامت در گفت وگو با ایسنا افزود: با شیوع کرونا متاسفانه شاهد کمبود دارو از جمله “دسیفر” برای بیماران تالاسمی استان هستیم.
سلامت با اشاره به اینکه در روزهای آغاز شیوع ویروس کرونا در استان پزشکان معالج بیماران تالاسمی برای ۲ماه آنها دارو تجویز کردند، تصریح کرد: متاسفانه بیماران تالاسمی در تامین دارو خود با مشکل مواجه شده اند و اغلب نتوانستند دارو تهیه کنند.
مدیر عامل انجمن تالاسمی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه بیش از ۹۰درصد داروهای بیماران تالاسمی ، ایرانی هستند، خاطر نشان کرد: متاسفانه با وجود ایرانی بودن این داروها در روزهای اخیر بیماران تالاسمی استان در تهیه دارو مشکل دارند.
وی با اشاره به اینکه بیماران تالاسمی در ماه یک بار خون دریافت می کنند اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا متاسفانه شاهد کمبود اهدای خون و کاهش ذخایر خونی هستیم که این یک مشکل جدی برای این بیماران خاص ازجمله بیماران تالاسمی است.
سلامت‌ یاد آور شد: به بیماران تالاسمی استان از طریق فضای مجازی آموزش رعایت بهداشت فردی داده شده و تاکید شده تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند.
وی باتاکید بر اینکه تالاسمی یکی از شایع ترین بیماری ها در ایران است که معمولا از پدر و مادری که ناقل ژن کم خونی است به فرزندان به ارث می رسد وگاهی کم خونی و فقرآهن با تالاسمی اشتباه گرفته می شود، افزود: در حال حاضر ۱۱۰ بیمار تالاسمی در استان وجود دارد که ۳۰نفر از این بیماران در ارومیه زندگی می کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰۵ ب.ظ

دیدگاه


3 + = نُه