کلاسهای آهنی آذربایجان غربی و وعده هایی که بی حاصلند

کلاسهای آهنی آذربایجان غربی و وعده هایی که بی حاصلند

آراز آذربایجان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانش آموزان همین طور والدین و اولیای مدارس در مناطق محروم آذربایجان غربی مدارس کانکسی است. بارها شعارهایی از بهبود اوضاع آن و رفع مشکلات این چنینی به گوش رسیده، اما اغلب این وعده ها مثل بسیاری از مشکلات بی‌شمار استان بی‌حاصل باقی مانده است.
مسئولان برای برچیدن مدارس کانکسی تلاش کنند
پدر یکی از دانش آموزانی که در مدارس کانکسی در حال تحصیل است، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای بهبود وضعیت تحصیلی نسل جدید توجه بیشتری نشان دهند، چرا که آینده سازان این مرز و بوم هستند.
وی با بیان اینکه من،همسرم و فرزندان بزرگترم به شغل دامداری مشغول هستیم، اضافه کرد: برایم به صرفه است که پسر کوچکم نیز همراه خودم کار کند، ولی دلم می‌خواهد درس بخواند.
پدر این دانش آموز اضافه کرد: وقتی علاقه فرزندم را به تحصیل می‌بینم، بیشتر راغب می‌شوم، خودش آینده‌اش را بسازد، ولی با شرایط کنونی امید چندانی ندارم، به شهر یا روستاهای بزرگتر هم نمی‌توانم مهاجرت کنم، چون در آن صورت منبع درآمدی نخواهیم داشت.
درس خواندن در کلاسهای کانکسی بسیار سخت است
مدیر یکی از مدارس کانکسی استان ضمن اینکه خواست نام و نشانش محفوظ بماند، به ایسنا گفت: کلاس‌های درسی کانکسی هم اکنون در برخی روستاها و مناطق محروم استفاده می‌شود، ولی از استانداردهای لازم بی‌بهره اند.
وی ادامه داد: در اغلب این مدارس عدم رعایت استاندارهای لازم از جمله نداشتن سیستم های گرمایشی و سرمایشی و سرویس بهداشتی مناسب را شاهد هستیم، تا جایی که این کلاس‌ها در تابستان بسیار گرم و در زمستان‌ها بسیار سرد است.
این مدیر مدرسه خاطرنشان کرد: نبود سیستم گرمایشی باعث می‌شود، در کلاس ها از بخاری‌های نفتی استفاده ‌شود، که این مسئله خود می‌تواند منشاء خطرات زیادی باشد.
وی بیان کرد: همچنین ابعاد کلاسهای کانکسی معمولا استاندارد نبوده و با تعداد دانش‌آموزان هم‌خوانی ندارد، به ویژه اینکه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا لازم است، فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود، ولی این مهم امکان‌پذیر نیست.
این مدیر مدرسه اضافه کرد: محرومیت برخی مناطق باعث شده است، که کلاس‌های درس به این شکل راه اندازی شود، پس همین امکانات ابتدایی را هم غنیمت می‌دانیم، چرا که با حداقل امکانات شرایط ادامه تحصیل را برای دانش آموزان فراهم می‌کنیم.
وی با بیان اینکه راه اندازی چنین کلاس‌هایی به مراتب بهتر از نبودن آن است، اضافه کرد: اما باید پذیرفت درس خواندن در این کلاس‌ها سختی‌های زیادی به همراه دارد، که امیدوار هستیم، مسئولان برای این مسئله چاره اندیشی کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


6 × = هجده