چهار دست و پا رفتن کودک و آنچه والدین باید بدانند

چهار دست و پا رفتن کودک و آنچه والدین باید بدانند

گروه خانواده وسلامت:اولین نشانه رشد کودک و برقراری ارتباط او با دنیای اطراف چهار دست و پا رفتن است، هنگامی که نوزاد شروع به حرکت میکند در واقع برقراری تعادل را یاد میگیرد.
آنچه والدین درباره چهار دست و پا رفتن کودک باید بدانند
چهار دست و پا رفتن برای رشد کودک و مهارت های نورولوژیک و حرکت او اهمیت بسیار زیادی دارد که در این مقاله با این مورد مهم بیشتر آشنا خواهید شد. تمام اجسام ریز و درشت را از روی زمین جمع کنید تا راحت تر حرکت کند، زیرا کودکی که چهار دست و پا می رود، بسیار کنجکاو است و هر چیزی که جلوی دستش باشد را دوست دارد که کشف کند.
اهمیت چهار دست و پا راه رفتن برای کودک
چهار دست و پا رفتن مانند همه فعالیت های حرکتی در کودکان باید ارتقا و پیشرفت داشته باشد تا به کودک کمک کند که زودتر کارهایش را انجام دهد. در واقع چهار دست و پا رفتن، اولین حرکت مستقل کودک محسوب می شود و اهمیت بسیار زیادی دارد.
فواید چهار دست و پا رفتن از مغز شروع می شود. بدن شروع به تشخیص این می کند که کجا زندگی می کند و سپس فضاهای اطرافش را کشف می کند و باعث افزایش ظرفیت بینایی چشم می شود.
او چیزهای مختلف را راحت تر تشخیص می دهد، اطراف آن ها حرکت می کند و با محیط اطراف تعامل می گیرد. بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید هر چیزی که در اطراف کودک است امن بوده و برایش خطر ایجاد نمی کند تا به راحتی بتواند چهار دست و پا برود، مراقب کابل برق یا لبه های تیز باشید.
هنگامی که کودک چهار دست و پا راه می رود، می تواند آگاهی زیادی از محیط اطراف پیدا کند. می تواند در محیط اطراف حرکت کند و فضایی را برای خودش ایجاد کند تا به کشف آن بپردازد. چیزی که در دسترسش باشد، در مرکز توجه او قرار می گیرد بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که فضا به اندازه کافی امن است.
ارتباط چشم و دست در کودک اجازه می دهد که چیزهای مختلف را در دست گرفته و انتخاب کند. همچنین به او کمک می کند که پا و دستش را با ریتم تکان دهد.
چهار دست و پا رفتن باعث تقویت و استقامت ناحیه اسکلتی و ماهیچه ای در قسمت شانه، بازو و کف دست می شود. به فعالیت حرکتی و ذهنی کودک کمک می کند و هم چنین بینایی او هم تحت تاثیر قرار می گیرد. هنگامی که کودک چهار دست و پا می رود، ظرفیت بینایی اش گسترش پیدا می کند.
احتیاطات مهم برای زمان چهار دست و پا رفتن کودک
والدین برای جلوگیری از مشکلات باید محیط مورد نظر را بررسی کنند. در بعضی از جاها نباید اجازه دهید که کودک چهار دست و پا برود و همانطور که گفتیم، تمام عوامل امنیتی را برایش فراهم کنید. همچنین باید مراقب خطرات زیر باشید:
افتادن
بسیار مهم است به یاد داشته باشید که چهار دست و پا رفتن باعث استقلال کودک می شود. بنابراین خطرات احتمالی مثل زمین خوردن را برایش کم کنید. اگر روی میز قرار گرفته یا روی تختخواب است، نباید اجازه دهید که در آن قسمت چهار دست و پا برود زیرا احتمال زمین خوردن وجود دارد. همچنین سطحی که روی آن حرکت می کند، نباید لیز باشد.
فضاهای پر خطر
بعضی از فضا ها در خانه هستند که خطر بیشتری نسبت به دیگر جاها دارند. به عنوان مثال آشپزخانه، حمام، پله، وان و یا مکان هایی که در آنها مواد شیمیایی وجود دارد یا استخر، بسیار خطرناک هستند و باید او را از این محل ها دور کنید و اجازه ندهید که در این نواحی چهار دست و پا برود.
زمین ناصاف
بعضی از زمین ها به دلیل دکوراسیون یا هر علت دیگری سطح صافی ندارند. کودک نباید در این قسمت چهار دست و پا برود، وگرنه پوست ظریفش زخم می شود.
خروجی های برق، کابل و سیم
همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، کودک در تیراندازی بسیار کنجکاو است. هر چیزی را در دستش می گیرد، باید مراقب خروجی کابل دوشاخه و هرگونه سیم برق باشید. در غیر این صورت به آنها دست می زند که بسیار خطرناک است.
مبلمان و لوازم خانه
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از نمناک،اکثر لوازم خانه برای کودکان امنیت دارد اما اگر نوزاد شما به تازگی شروع به چهار دست و پا رفتن کرده است، نباید اجازه دهید که دور و بر آن ها باشد. به عنوان مثال قفسه کتاب یک وسیله خطرناک محسوب می شود زیرا احتمال این وجود دارد که روی کودک بیفتد یا کتاب ها از داخل آن بیرون بریزند.
پایه مبل، میز و لبه میز تلویزیون همگی خطرناک هستند. پس باید همیشه مراقب کودک باشید.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = دو