چرا دولت گندمی را که می توانست از کشاورز بخرد وارد می کند

چرا دولت گندمی را که می توانست از کشاورز بخرد  وارد می کند

گروه خبر: عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت برای جبران کسری ۴ میلیون تنی گندم باید این محصول استراتژیک را با قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومان وارد کند.
به گزارش آرازآذربایجان ، جلال محمودزاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در خصوص میزان نیاز کشور به واردات گندم، گفت: میزان واردات گندم مورد نیاز کشور بیش از ۴ میلیون تن است اما دولت تنها واردات یک میلیون تن از آن را اعلام کرده است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در فصل برداشت به دولت و وزارت جهاد کشاورزی متذکر شدیم که پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم موجب عدم تحویل این محصول استراتژیک به سیلوهای دولتی می‌شود، ادامه داد: پایین بودن نرخ اعلامی گندم از سوی دولت باعث شده تا این محصول به سمت دامداری‌ها هدایت شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخشی از گندم برداشت شده به صورت قاچاق از کشور خارج شده و بخش دیگری نیز در انبارها به امید افزایش قیمت نگهداری می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه دولت موفق شد تنها ۸ میلیون تن از ۱۳ میلیون تن گندم تولیدی در سال زراعی گذشته را از کشاورزان خریداری کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت باید ۴ میلیون تن کسری گندم مورد نیاز کشور را با قیمت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ تومان وارد کند، گفت: واردات گندم مورد نیاز کشور نیاز به منابع مالی زیادی دارد، اقدامات وزارت جهاد کشاورزی و شورای اقتصاد در تعیین نرخ گندم موجب بروز چنین مشکلاتی شده است.
محمودزاده با تاکید بر اینکه عدم افزایش قیمت خرید تضمینی ۲ هزار و ۲۰۰تومان در سال زراعی جاری نیز مشکلات مشابه سال گذشته را به همراه دارد، عنوان کرد: دولت اگر منابع واردات ۴ میلیون تن گندم را در اختیار کشاورزان قرار می‌داد و یا صرف ایجاد زیر ساخت برای بخش کشاورزی می‌کرد به راحتی می‌توانست گندم مورد نیاز کشور را از بازار داخلی تامین کند./

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


4 + هشت =