مدیرکل شیلات و آبزیان استان خبرداد

پیش بینی صید ۶۷۰۰ تن ماهی از منابع آبی آذربایجان غربی

پیش بینی صید ۶۷۰۰ تن ماهی از منابع آبی آذربایجان غربی

آذربایجان غربی مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال ۶۷۰۰تن ماهی از منابع آبی استان صید شود.
محمد باقر قریشی در گفت وگوافزود:در سال گذشته در مجموع ۶۵۰۰ تن انواع ماهی از منابع آبی استان صید شده و پیش بینی می شود امسال این رقم به ۶۷۰۰ تن انواع ماهی برسد.
وی تصریح کرد: وجود منابع آبی غنی و متنوع در آذربایجان غربی باعث شده رتبه اول کشوری را در تولید و برداشت ماهی از منابع آبی کشور در بین استان ها ی غیر ساحلی به خود اختصاص دهیم.
قریشی خاطر نشان کرد: میزان صادرات سالانه آبزیان از پایانه های مرزی استان بالغ بر یک میلیون دلار بوده اما امسال باتوجه به شرایط پیش آمده این رقم کاهش یافته است.
وی درخصوص میزان صادرات مازاد تولید آبزیان استان نیز یاد آور شد: علاوه بر مصرف داخلی بیش از ۱۰۰تن نیز انواع آبزیان به کشورهای عراق، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشورهای اروپایی صادر می شود.
مدیر کل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی اظهار کرد: سالانه بیش از ۷.۵میلیون قطعه انواع بچه ماهی گرمابی در مراکز تکثیر و تولید شده و به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و ایجاد اشتغال پایدار منابع آبی نیمه طبیعی استان رهاسازی می شود.
قریشی ادامه داد: به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبی استان و ایجاد زمینه افزایش تولید علاوه بر حفظ پایداری تولید در مراکز موجود ، کنترل و بهره برداری از منابع آبی تجدید شونده ، ایجاد مجتمع های ابزی پروری بزرگ در مناطق محتلف استان و اجرای طرح های مکانیزاسیون در مزارع تکثیر و پرورش آبزیان در کنار توسعه بازار در دستور کار شیلات استان قرار دارد.
مدیر کل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای حفظ دخیره منابع شاه میگو در دریاچه پشت سد ارس با توجه به کاهش جمعیت شاه میگو امسال و سال گذشته صیدی صورت نگرفت، افزود: ورود و افزایش تردد صیادان غیر مجاز به سد ارس و صید بی رویه و غیر مجاز شاه میگو از علل کاهش شاه میگو است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 1