پرداخت چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در آذربایجان غربی/ ۴۵۰۰ طرح اجرایی شد

پرداخت چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در آذربایجان غربی/ ۴۵۰۰ طرح اجرایی شد

آراز آذربایجان،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با اشاره به پرداخت چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا طی نیمه نخست امسال در این استان گفت: با این تسهیلات، چهار هزار و ۵۰۰ طرح با هدف خودکفایی مددجویان اجرا شد.
عزیز سهندی افزود: این آمار نشان می‌دهد که برای اجرای هر طرح در راستای خودکفایی مددجویان این نهاد، حدود ۹۰۰ میلیون ریال (۹۰ میلیون تومان) هزینه می‌شود که در برخی موارد، موجب ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی نیز شده است.
وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال، بیش از ۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ایجاد شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: شغل‌های بخش تولید، خدمات، صنفی، قالی بافی و دامداری بیشترین مشاغلی بوده‌اند که طی نیمه نخست امسال برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است.
سهندی با بیان اینکه تا پایان امسال، ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی در آذربایجان غربی برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف، ۱۲ هزار و۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی گفت: همچنین در صدد هستیم از طریق ایجاد اشتغال پایدار و زمینه برای کارآفرینی مددجویان، تا پایان امسال، سه هزار و ۵۰۰ خانوار را از پوشش مالی کمیته امداد خارج کنیم که امیدواریم به بیش از این رقم دست یابیم.
سهندی یادآور شد: خودکفایی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد با استفاده از ظرفیت های ایجاد اشتغال و با همراهی نهادهای مختلف، از جمله برنامه های این نهاد حمایتی بوده و در سال‌های اخیر، سالانه هزاران خانواده خودکفا شده و حتی کارآفرین نیز بوده‌اند.
در حال حاضر حدود ۱۹۰ هزار نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۸ ب.ظ

دیدگاه


پنج − = 1