رييس دانشگاه علوم پزشکي استان اعلام کرد

واکسیناسیون بیش از ۳٫۹ میلیون نفر در آذربایجان غربی

واکسیناسیون بیش از ۳٫۹ میلیون نفر  در آذربایجان غربی

گروه خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۴۵۰ دوز واکسن در استان تزریق شده است.
به گزارش آراز آذربایجان ،محمد امین ولی زاده حسنلویی در خصوص روند واکسیناسیون افزود: با توجه به اینکه روند اجرای واکسیناسیون از سه ماه قبل با ورود تعداد زیادی از واکسن ها به داخل کشور روند رو به رشدی داشته، آذربایجان غربی نیز جزو استانهایی است که خوشبختانه در این زمینه کارهای لازم انجام شده است به طوریکه تعداد ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۴۴۶ مورد دوز اول ، تعداد یک میلیون و ۶۵۳هزار و ۴۵۷ نفر دوز دوم تزریق شده است.
وی با اشاره به اینکه دوز سوم در حال حاضر شامل سه دسته از گروه های هدف می شود، افزود: دوز سوم برای کادر بهداشت و درمان ،افراد بالای ۶۰ سال یا متولدین ۱۳۴۰ به پایین و بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی بدن که دارای جمعیت قریب به ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار نفر است تعلق میگیرد که از ابتدا تا کنون تعداد ۱۷ هزار و ۵۴۷ مورد واکسن دریافت کرده اند.
ولی زاده خاطرنشان کرد: روند اجرای دوز سوم ضعیف است و در صورت اجرای روند واکسیناسیون با سرعت بیشتر برای مردم استان و گروه های هدف ظرف روز های آینده و ارتقا آمار واکسینه شده های دوز اول به ۲۰۰ هزار بیشتر از میزان موجود و دوز دوم به ۸۰۰ هزار بیشتر از حد فعلی می توان به رکورد بالای ۸۰ درصد جمعیت هدف واکسینه شده در استان دست یابیم.
وی بااشاره به اجرای طرح محدودیت های هوشمند کرونایی در استان گفت: توجه به اینکه آذربایجان غربی جزو استانهای کرونا خیز در سطح کشور به شمار می رود وزارت بهداشت سه استان آذربایجان غربی،کردستان و قزوین را به صورت پایلوت برای اجرای محدودیت های هوشمند کرونایی انتخاب کرده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


4 × هشت =