استاندار:

نهادهای حاکمیتی در توسعه آذربایجان‌غربی نقش آفرینی کنند

نهادهای حاکمیتی در توسعه آذربایجان‌غربی  نقش آفرینی کنند

گروه خبر:استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با بیان اینکه در مسیر توسعه استان از ظرفیت تمامی ارگان‌ها و نهادها نهایت بهره مندی به عمل خواهد آمد، گفت: در همین راستا اقدامات مشترک و ترکیبی با نهادهای انقلابی، نظامی و ارگان‌های حاکمیتی همچون بنیاد علوی و مستضعفان خواهیم داشت.
به گزارش آراز آذربایجان، محمد صادق معتمدیان در نخستین نشست خود با اصحاب رسانه در ارومیه با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به آذربایجان‌غربی دارد، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در توسعه استان، تغییر نگاه و رویکرد مدیریتی است؛ معتقدیم آذربایجان‌غربی پتاسیل‌های ویژه جغرافیایی، مرزی، منابع طبیعی کافی و نیروی انسانی متخصص و توانمند لازم را داراست و باید با تغییر نوع مدیریت در تمامی این موارد، استارت توسعه استان زده شود.
وی با تاکید بر ضرورت آغاز توسعه پایدار در استان گفت: این خطه از ایران اسلامی استانی برخوردار از نعمت‌های الهی و محروم از توجه ملی است که این نکته ضعف باید برطرف شود. استاندار با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان آذربایجان‌غربی، بیان کرد: رهبری در کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌‍‌غربی به طور صریح فرمودند که این استان چه در قبل از انقلاب، چه در دوران دفاع مقدس و در طول انقلاب اسلامی همواره پشتیبان نظام اسلامی بوده و در برهه‌های حساس نقش آفرینی کرده است، لذا آذربایجان‌غربی شایسته آن است که در مسیر توسعه پایدار قرار گیرد.
رسانه‌ها چهره واقعی و امن از آذربایجان‌غربی معرفی کنند
این مقام عالی دولت سیزدهم در آذربایجان‌غربی از رسانه‌ها خواست تا یک چهره واقعی و امن این استان در عرصه ملی و بین المللی معرفی کنند و افزود: باید اذعان کنیم که قوی ترین نهادهای نظامی کشور در آذربایجان‌غربی مستقر هستند تا این امنیت کاملی که هم اکنون شاهد آن هستیم، حاصل شود.
معتمدیان پرهیز از معرفی محرومیت‌های کاذب در رسانه‌ها و شناساندن پتانسیل‌های ویژه آذربایجان‌غربی در عرصه رسانه‌ای را ضروری عنوان کرد و گفت: بنده اولین انتصابم در این استان در حوزه رسانه صورت گرفته و نخستین نشستم با نخبگان این استان نیز در حوزه رسانه بوده است؛ در همین راستا معتقد به عملکرد حرفه‌ای و دلسوزانه رسانه‌ها هستیم و اعلام می کنم که از نقد منصفانه حمایت خواهیم کرد.
برای مردم باید ثروت آفرینی کرد
معتمدیان با اشاره به وجود معادن مختلف در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: بیش از ۴۸ نوع ماده معدنی مختلف در استان شناسایی شده است که می‌توان با استخراج و بهره وری آن برای مردم این منطقه ثروت آفرینی کرد.
وی همدلی مردم برای توسعه و ایجاد زیرساخت‌های لازم را ضروری دانست و ادامه داد: بدون تعامل، توسعه ممکن نخواهد بود.
نقش موثر آذربایجان‌غربی در تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری با ترکیه
استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه دولت در آذربایجان‌غربی به دنبال جهش توسعه در تمامی عرصه‌هاست، گفت: مرز یک پتانسیل ویژه اقتصادی برای این استان محسوب می‌شود؛ آذربایجان‌غربی تنها استانی است که با ترکیه مرز مشترک دارد که می‌تواند در تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری با این کشور همسایه نقش آفرینی کند.وی ادامه داد: در مرحله نخست باید سهم آذربایجان‌غربی در تجارت بین المللی مشخص و نسبت به رفع کاستی‌ها فورا اقدام شود؛ یک کندی در روند توسعه استان مشاهده می‌شود که باید رفع شود.
معتمدیان با بیان اینکه حلقه‌های مفقودی توسعه استان باید شناسایی شود، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های ما برای شناسایی این حلقه‌های مفقودی، حضور میدانی در مناطق محروم و مستعد توسعه است؛ بخش به بخش این استان در بازدیدهای میدانی بررسی شده و محرومت زدایی به بهترین نوع ممکن عملی خواهد شد.
نهادهای حاکمیتی در توسعه آذربایجان‌غربی نقش آفرینی کنند
وی همچنین با بیان اینکه در مسیر توسعه استان از ظرفیت تمامی ارگان‌ها و نهادها نهایت بهره مندی به عمل خواهد آمد، گفت: در همین راستا اقدامات مشترک و ترکیبی با نهادهای انقلابی، نظامی و ارگان‌های حاکمیتی همچون بنیاد علوی و مستضعفان خواهیم داشت.
استاندار آذربایجان‌غربی یکی از مهمترین اولویت‌های دولت در این استان را اتمام طرح‌های نیمه تمام دانست و گفت: متاسفانه برخی از این طرح‌ها هیچ مشکل اعتباری ندارند و در پیچ و خم یک تصمیم گیر افتاده‌اند؛ این قول را به مردم عزیز می‌دهیم که محرومیت زدایی را با بهره‌مندی از گفت و گوی چهره به چهره با مردم رفع خواهیم کرد.وی در ادامه با اشاره به شعار سال جاری، بیان کرد: مقام معظم رهبری طی سالیان گذشته همواره نشان دادند که نگاه ویژه ای به امر تولید دارند که در همین راستا و در مسیر عمل به فرامین رهبری از تولید در آذربایجان‌غربی به بهترین نوع ممکن حمایت می‌کنیم.
درآمد بانک‌های آذربایجان‌غربی باید در خود استان سرمایه گذاری شود
معتمدیان با بیان اینکه بانک ها باید در توسعه استان نقش آفرینی کنند، گفت: اینکه درآمدهای بانک‌های آذربایجان‌غربی در استان‌های دیگر سرمایه گذاری شود به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی در رابطه با بودجه بندی نیز توضیح داد و گفت: ۲۰ درصد بودجه به استان‌ها و ۸۰ درصد آن به وزارتخانه‌ها تعلق می‌گیرد، باید بررسی شود که مدیران استانی به چه میزان در جذب بودجه از محل همین ۸۰ درصد اعتبار وزارتخانه‌ای موفق عمل کرده‌اند؛ اینکه مدیری منتظر اعتبارات استانی برای جذب اعتبار باشد به هیچ وجه قابل قبول نیست.وی افزود: نگاه پیمانکاری در عرصه مدیریتی باید حذف و مدیران به دنبال ثروت آفرینی برای مردم باشند.در این نشست تعدادی از خبرنگاران به بیان دیدگاه‌ها خود پرداختند.توسعه پایدار، توجه به پتانسیل مرزی، توقیت رسانه‌ها، معیشت مردم و مبارزه با فساد از کلیدواژه‌های این نشست بود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


5 − دو =