نماينده مردم مياندوآب در مجلس شوراي اسلامي:

نمی‌توان تنها با تصویب قانون جوانان را وادار به ازدواج کرد

نمی‌توان تنها  با تصویب قانون  جوانان را وادار  به ازدواج کرد

گروه خبر:رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، بیان اینکه تنها با تصویب قانون و تدوین دستورالعمل نمی‌توان جوانان را به ازدواج و فرزندآوری متمایل ساخت گفت: البته ما تامین اعتبارات لازم برای تسهیل ازدواج جوانان را در قالب بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد دادیم چرا که متاسفانه دولت تعیین ردیفی برای تحقق این امر در لایحه بودجه را نادیده گرفته است.
به گزارش آراز آذربایجان،مهدی عیسی زاده در مورد ایجاد مصوباتی به عنوان مشوق برای فرزندآوری در بودجه ۱۴۰۲، گفت: تشویق جوانان به فرزندآوری از جمله ضروریات جامعه است ضمن اینکه هم جوانان و هم خانواده آنها به دلیل عِرق به وطن باور دارند آینده کشور باید به دست توانای آنها ساخته شود.
نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مهمترین اصولی که باید در خصوص ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری مدنظر قرار گیرد ایجاد بستری برای تامین مسکن، اشتغال و کسب درآمد مکفی برای آنها است.
وی تصریح کرد: اگر بتوانیم نیاز جوانان برای تامین مسکن، اشتغال و درآمد را رفع کنیم قطعا از ازدواج استقبال کرده و خودبخود برای فرزندآوری و چند فرزندی نیز اقدام می‌کنند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در این راستا باید توجه کنیم که تنها با تصویب قانون و تدوین دستورالعمل نمی‌توان جوانان را به ازدواج و فرزندآوری متمایل ساخت بلکه لازم است همچون گذشته برای ورود بزرگان به تامین امکانات مناسب برای ازدواج جوانان فرهنگسازی کنیم چرا که قطعا آنها به تنهایی نمی‌توانند برای تشکیل خانواده اقدام کنند.
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته ما تامین اعتبارات لازم برای تسهیل ازدواج جوانان را در قالب بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد دادیم چرا که متاسفانه دولت تعیین ردیفی برای تحقق این امر در لایحه بودجه را نادیده گرفته است./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


× 6 = دوازده