رييس سازمان جهاد کشاورزي استان:

نقشه کاداستر ۶۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی آذربایجان غربی تهیه شد

نقشه کاداستر ۶۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی  آذربایجان غربی تهیه شد

گروه خبر: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۶۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در راستای اجرای طرح کاداستر محدوده‌های مالکیتی کشاورزان نقشه برداری شده و اطلاعات مالکیتی و توصیفی قطعات نیز اخذ شده است.
به گزارش آراز آذربایجان، اکبر کرامتی در جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی استان افزود: به منظور صدور اسناد کشاورزی بیش از ۴۱۷ هزار هکتار از اراضی در سامانه جامع حد نگاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جانمایی شده است.
وی با بیان اینکه در سطح کشور جزو استان‌های پیشرو از نظر میزان اجرای طرح کاداستر هستیم، اضافه کرد: اجرای طرح کاداستر از محل اعتبارات ملی در سطح ۱۶۵ هزار هکتار عقد قرارداد شده که ۱۴۰ هزار هکتار خاتمه یافته و مابقی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال اجرا است.
وی ادامه‌ داد: اجرای طرح کاداستر از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در سطح ۴۶۰ هزار هکتار عقد قرارداد شده که با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی اجرا و عملیاتی شده است.
کرامتی تاکید کرد: اجرای طرح کاداستر از محل اعتبارات رودخانه‌های مرزی نیز در سطح ۵۵ هزار هکتار اجرا شده و خاتمه یافته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سطح استان آذربایجان غربی حدود یک میلیون و پنجاه هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که در ۳۲۰ هزار هکتار از این اراضی که قابلیت اجرای طرح کاداستر وجود دارد، این طرح عملیاتی خواهد شد.
وی یادآور شد: طرح کاداستر یا حدنگاری با هدف نقشه‌برداری با جزئیات کامل و تعیین تکلیف مالکیت اراضی اجرا می‌شود و با اجرای این طرح مشخصات اراضی نظیر مساحت، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی در بانک کاداستر سازمان ثبت و بارگذاری می‌شود.
طرح کاداستر از سال ۱۳۹۴ در سطح استان با بهره گیری از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه آغاز شد و همزمان با آن کاداستر اراضی کشاورزی واقع در پایاب رودخانه‌های مرزی و کاداستر از محل اعتبارات ملی در سطح استان ادامه یافت.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


+ چهار = 5