نقاط حادثه خیز در جاده های آذربایجان غربی امسال ساماندهی می شود

نقاط حادثه خیز در جاده های آذربایجان غربی امسال ساماندهی می شود

آراز آذربایجان- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر مطالعه برای رفع ۴ نقطه پر حادثه در دست اقدام بوده و مطالعات ۳ نقطه نیز به اتمام رسیده است.
ارسلان شکری ر با اشاره وجود نقاط حادثه خیز متعدد در جاده‌های استان اظهارکرد: نقاط حادثه خیز در استان نقاط ثابتی نیستند که بتوان گفت فلان محور فلان گردنه و فلان نقطه پر حادثه است، اینها مقاطعی هستند که به صورت داینامیک وجود دارند و اینگونه نیست که با جابجایی یک دور برگردان به جلو هدایت شوند.
وی با بیان اینکه طی سالهای گذشته عنوان می‌شود ۴۴ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد که با افزوده شدن ۱۴ نقطه جدید هم اکنون ۵۸ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد افزود: از ۳۵ نقطه پر حادثه ساماندهی شده طی سال گذشته در محورهای ارتباطی استان، ۷ نقطه به صورت اساسی اصلاح و تعداد ۱۱ نقطه جهت اصلاح اساسی در حال اجرا بوده و تعداد ۴ نقطه نیز در حال برگزاری تشریفات مناقصه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر مطالعه برای رفع ۴ نقطه پر حادثه در دست اقدام بوده و مطالعات ۳ نقطه نیز به اتمام رسیده است و اقدامات اصلاح هندسی مابقی نقاط نیز در صورت تأمین و تخصیص اعتبار انجام خواهد گرفت.
وی گفت: نقطه حسین مامه در محور میاندوآب – بوکان، نقطه مشک آباد در محور ارومیه – جاده گلمانخانه، نقطه بالستان در محور ارومیه – مهاباد، نقطه کاشی فروشی در محور سردشت – پیرانشهر، نقطه سه راهی حیدر آباد در محور میاندوآب – شاهین دژ، نقطه سه راهی دارلک در محور ارومیه – میاندوآب و نقطه نساجی در محور خوی – ماکو هفت نقطه پرحادثه رفع شده را شامل می‌شود.
شکری با اشاره به اینکه ایمن سازی محورهای مواصلاتی و حذف نقاط پر تصادف وظیفه ذاتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی است، اظهار کرد: این اداره کل در جهت حذف نقاط پر تصادف و ایمن سازی محورهای استان با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای اهتمام ویژه ای دارد.
آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده اصلی، فرعی، بزرگراه و آزادراه است.
وجود ۵ پایانه مرزی زمینی رسمی و راه‌های ترانزیتی در مسیر این مبادی ورودی و خروجی اهمیت راه‌های درون استانی و توجه به وضعیت راه‌های آذربایجان غربی را دو برابر کرده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


دو − 1 =