مردم را با تلویزیون آشتی دهیم

مردم را با تلویزیون آشتی دهیم

گروه فرهنگی:شیوا خسرومهر بازیگر سریال »تازه‌وارد« معتقد است مردم باید دوباره با تلویزیون آشتی کنند و این روزها مخاطب با تلویزیون رابطه خوبی ندارد.
شیوا خسرومهر بازیگر اپیزود »زندگی شیرین« از سریال »تازه وارد« درباره چگونگی پیوستن خود به این اثر اپیزودیک عنوان کرد: دو سال پیش زمانی که درگیر سریال »بچه مهندس ۴« به کارگردانی احمد کاوری بودم، با دو عزیز دوست داشتنی یعنی فرانه نصری و سعید نقدزاده آشنا شدم.
پس از دو سال فرانه نصری با من تماس گرفت و گفت باشگاه فیلم سوره برای اولین بار میدان را در اختیار کارگردانانی که پیش از این زمینه ساخت اثر بلند برایشان فراهم نشده بود، قرار داده است تا تجربه‌ای تازه کسب کنند.
وی ادامه داد: توضیح دادند که این اثر چند اپیزود دارد و کارگردان و بازیگران هر اپیزود آن متفاوت هستند.
پس از آن فیلمنامه »زندگی شیرین« را برایم فرستاد. زمانی که شروع به خواندن آن کردم و به نیمه قصه رسیدم، ناخودآگاه اشکم سرازیر و حالم دگرگون شد چراکه مابازایی برای خودم و دخترم در این قصه در نظر گرفتم.
قصه‌ای که مابه‌ازای واقعی دارد
بازیگر اپیزود »زندگی شیرین« با بیان اینکه همه زندگی‌ها یکسری نقاط مشترک و قطعاً تفاوت‌هایی باهم دارند، گفت: قطعاً این قصه مابازای واقعی دارد و همین موضوع من را اذیت می‌کرد اما با این وجود ادامه فیلمنامه را خواندم و پیشنهاد بازی را پذیرفتم.
خسرومهر با بیان اینکه »زندگی شیرین« اولین همکاری وی با سجاد معارفی کارگردان اثر محسوب می‌شود، تصریح کرد: من آشنایی با کارگردان نداشتم و پیش از این با او کار نکرده بودم حتی زمانی که او را از نزدیک دیدم تعجب کردم چراکه از روی ظاهر قضاوت کرده بودم اما پس از آنکه شروع به صحبت کرد، نظرم تغییر کرد و به این نتیجه رسیدم ظاهر افراد با باطن آن‌ها متفاوت است.وی ادامه داد: شاید بتوانم بگویم در این ۲۴ سالی که کار کردم، شخصیت‌هایی شبیه سجاد معارفی و فاطمه سادات حسینی که بازیگردان کار بود، ندیدم و در حال حاضر این دو جزو دوستان کاری و زندگی من محسوب می‌شوند.
بازیگر »زندگی شیرین« تاکید کرد: این اپیزود، یکی از معدود کارهایی بود که دوست نداشتم تمام شود و حضور در این پروژه جزو خاطرات خوب من محسوب می‌شود. همچنین در این پروژه به این نتیجه رسیدم دلها و فکرها باید بهم نزدیک باشد نه ظاهر آدم‌ها.
بازیگردان کمک کرد تا ۵۰ درصد نقشم را بازی کنم
خسرومهر با بیان اینکه در بخش زیادی از قصه خودش را می‌دیده است، بیان کرد: فاطمه سادات حسینی بازیگردان اثر که خود فرد توانمندی در عرصه تئاتر نیز هست، به شدت به من برای رسیدن به نقش کمک کرد.
در حقیقت منِ بازیگر برای رسیدن به چنین نقشی ۵۰ درصد تلاش کردم و بازیگران ۵۰ درصد به من کمک کرد تا به کاراکتر برسم.
وی درباره همکاری با بازیگران این پروژه تصریح کرد: پیش از :»زندگی شیرین« با بازیگران پروژه همکاری نداشتم اما به خوبی توانستم با جوانه دلشاد که نقش دختر من را بازی می‌کرد ارتباط برقرار کنم و آن اتفاقی که بین ما دو نفر لازم بود، رخ داد.
این بازیگر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه باید پسران و دختران جوان را باور کرد، یادآور شد: قرار نیست فرزندان ما به آرزوی دست نیافتنی برسند و یا راه ما را ادامه بدهند. نباید فراموش کنیم که نسل پدر و مادر و فرزند متفاوت است.
خسرومهر افزود: در اپیزود »زندگی شیرین«، شیرین کسی است که خواسته‌ها، سلیقه، ایدئولوژی و فکرش با نگین یعنی دخترش تفاوت دارد و باید بگویم که امیدوارم »زندگی شیرین« ای کاش‌ها را کم کند.
وی با اشاره به استقبال مخاطبان از این اثر اظهار کرد: مردم از پخش »تازه وارد« راضی هستند و به دیگران توصیه می‌کنند که آن را ببینند. امیدوارم این اثر برای بازیگرانی که به تازگی وارد این عرصه شدند و کارگردانانی که می‌خواهند کار کنند، تکرار شود.
باید مردم دوباره با تلویزیون آشتی کنند
این بازیگر تلویزیون تاکید کرد: البته ابتدا باید مردم دوباره با تلویزیون آشتی کنند چراکه این روزها مخاطب با تلویزیون رابطه خوبی ندارد در صورتی که منِ بازیگر هر رسانه‌ای کار کنم به اندازه تلویزیون مخاطب ندارد.
از سوی دیگر بسیاری از همکاران من ممنوع‌الکار و ممنوع‌الصدا هستند و برخی از قصه‌ها مجوز ساخت نمی‌گیرند یا اگر ساخته شوند، سانسور آن‌ها را تغییر می‌دهد.
به گفته خسرومهر، آشتی مردم با تلویزیون به اینکه مسئولان راه بیایند و با فیلمسازان هم‌سلیقه شوند، ارتباط دارد پس باید مثل »شیرین« که در اپیزود »زندگی شیرین« با دخترش همراه شد، آن‌ها نیز با سازندگان آثار هنری همراه شوند تا این چرخه بچرخد.
وی مطرح کرد: همین که مجوز ساخت این معضلی که با آن روبه‌رو هستیم، داده شده یعنی گارد شکسته شده است پس باید مخاطب را هم با تلویزیون آشتی و به او اطمینان بدهیم که وقت بگذارد و اثر را ببیند.
از سوی دیگر متاسفانه یا خوشبختانه در ایران بیلبوردهای تبلیغاتی آنچنان جواب نمی‌دهد اما روش سنتی تبلیغات یعنی دهان به دهان همچنان جواب می‌دهد.
خسرومهر در پایان با بیان اینکه تلویزیون نباید به افرادی که بدهی مالی به بازیگران و عوامل دارند، مجوز بدهد، خاطرنشان کرد: باید از محمدجواد موحد تهیه‌کننده کاربلد و خوش‌حساب پروژه تشکر کنم.
در این حرفه و دنیا پول حرف اول را می‌زند و چه قدر خوب می‌شود اگر تلویزیون به شخصی که طلبکار دارد، مجوز ندهد.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از مهر ،در حقیقت وقتی دستمزد منِ بازیگر پرداخت نشود، با چه انگیزه‌ای می‌توانم کار کنم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


× 1 = هفت