مجلس انقلابی باید بداند مردم غرق در مشکلند!

مجلس انقلابی باید بداند مردم غرق در مشکلند!

گروه سیاسی: شروع این انتقادات از برگزاری یک جلسه میان نمایندگان زاگرس نشین توسط »غ. ت« بود؛ دیداری که در یکی از هتل‌های لاکچری تهران برگزار شد و زمینه وارد کردن انتقادات به مجلسی که می‌خواهد انقلابی عمل کند، کارآمد و قوی باشد و ایرادت مجالس گذشته را مرتفع کند، مهیا ساخت؛ هرچند برخی نمایندگان حاضر در آن جلسه اعلام کرده اند که پس از دیدن سور و سات مهیا شده، آن جلسه را ترک کرده اند… چندی است، رایزنی‌ها برای همراه کردن منتخبان مجلس یازدهم با خواسته‌های طیف‌های سیاسی، جریانات و حتی افراد موثر در پارلمان پیش روی با قوت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می‌شود؛ از برگزاری جلسات درون جناحی تا جلسات اقوام و قومیت‌های مختلف که شاید در قالب فراکسیونی جداگانه در مجلس پیش روی فعالیت کنند.
محور همه جلسات هم مشخص است؛ تعیین رئیس، نواب رئیس، اعضای هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم.
طبیعی است که پارلمان، محل لابی گری و رایزنی‌های افراد و جریانات سیاسی است بنابراین، نباید و نمی‌توان نسبت به انجام و برگزاری جلسات منتخبان مجلس یازدهم ایراد گرفت و آن را امری مذموم دانست، بلکه چه بسا این اقدامات را شروعی بر کار نمایندگان و به خصوص افرادی که به تازگی به مجلس راه یافته_اند، می‌توان خواند تا از این طریق آن‌ها درس سیاست در مجلس و رایزنی برای تحقق اهداف مشروع را هم بیاموزند.
چه کسانی افطاری‌های مجلل دادند؟
اما اگر در این لابی گری‌ها انحرافی صورت بگیرد، حتما باید خیلی محکم جلوی آن ایستاد و آن را به چالش کشید، چون انحراف در رایزنی‌های سیاسی و لابی‌ها می‌تواند دریچه ورود به فساد و ایجاد مسائل حاشیه‌ای باشد؛ از این روست که برخی جلسات و دیدار‌های اخیر با منتخبان مجلس یازدهم به محلی برای انتقاد و گلایه بدل و حتی تاکید شده باید جلوی چنین جلساتی را گرفت و آن را افشا کرد.
شروع این انتقادات از برگزاری یک جلسه میان نمایندگان زاگرس نشین توسط «غ. ت» بود؛ دیداری که در یکی از هتل‌های لاکچری تهران برگزار شد و زمینه وارد کردن انتقادات به مجلسی که می‌خواهد انقلابی عمل کند، کارآمد و قوی باشد و ایرادت مجالس گذشته را مرتفع کند، مهیا ساخت؛ هرچند برخی نمایندگان حاضر در آن جلسه اعلام کرده اند که پس از دیدن سور و سات مهیا شده، آن جلسه را ترک کرده اند.
حتی برخی افراد خارج از مجلس هم برای برقراری ارتباط با نمایندگان، اقدام به برگزاری میهمانی‌ها و مراسم لاکچری کرده اند که از جمله آن می‌توان به برگزاری مراسمی وسط »الف. الف« از مدیران ارشد هولدینگ‌های سرمایه گذاری یکی از بانک‌ها که مدتی هم در وزارت صنعت معدن و تجارت مشغول به فعالیت بوده است اشاره کرد. حالا این مراسم، داد برخی نمایندگان و کنشگران سیاسی اصولگرا را درآورده است که خواهان جلوگیری از برگزاری آن هستند.
نام آن‌هایی که مراسم‌ لاکچری برای منتخبان مجلس یازدهم می‌گیرند، افشا می‌شود
روز گذشته، نماینده مردم قم در مجلس دهم و منتخب مردم این شهر در مجلس یازدهم تهدید به افشاگری در مورد افطاری‌های مجلل برای منتخبان مجلس یازدهم کرد و گفت، در صورت برچیده نشدن بساط چنین مراسمی، اسامی افرادی که این افطاری‌های مجلل را می‌دهند، افشا خواهد شد.
»احمد امیرآبادی فراهانی« نماینده قم در مجلس در توییتی با هشتگ شفافیت نوشت: »مجلس یازدهم مجلس شفافیت است، همکارانی که با عناوین مختلف فراکسیونی منتخبین را برای افطار که بعضا در مکان‌های مجلل برگزار می‌شود دعوت می‌کنند، بدانند با حضور تعداد زیادی عناصر انقلابی در مجلس یازدهم ره به جایی نخواهند برد و اسامی این افراد نیز اعلام می‌شود فقط بعدا گلایه نکنید.«
درخواست افشای ضیافت‌های اشرافی توسط توکلی
رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت نیز در نامه‌ای خطاب به منتخبان مردم در مجلس یازدهم از آنان خواست میزبانانی که این شب‌ها با هدف جلب رأی، اقدام به برگزاری ضیافت‌های اشرافی می‌کنند را افشا کنند.
متن این نامه به شرح زیر است؛
منتخب گرامی مجلس یازدهم
سلام علیکم، طاعات‌تان مقبول
در ادوار اخیر مجلس برای تصرف مناصب قدرت در مجلس، نمایندگانی به ضیافت‌های اشرافی در مکان‌های گران‌قیمت دعوت می‌شدند که میزبان یا میزبانان از نمایندگان جاه‌طلب گدای رأی بودند که ظاهراً در این دوره نیز تکرار می‌شود. بی‌شک این رفتار اموی در این دوره زشت‌تر و شرم‌آورتر است، چون ادعای اصولگرایی هست و ملتی که این خانه را به عاریه به شما سپرده‌اند زندگی مشقت‌بارتری دارند.
کارگروه مجلس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت، با مسئولیت برادر محترم جناب دکتر امیرآبادی نماینده مردم شریف قم، مصمم است نام میزبانان ضیافت اشرافی را اعلام کند.
مردم دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند؛ نمایندگان نباید لاکچری‌بازی کنند
علاوه بر مراسم و افطاری‌های مجللی که از آن‌ها در این گزارش یاد شده، اخیرا مورد دیگری هم در رستوران تاج محل برگزار شده است که البته تلاش زیادی برای مخفی نگه داشتن آن صورت گرفته است.
همانطور که پیشتر گفته شد، اصل موضوع لابی گری نمایندگان برای اتخاذ تصمیم در مجلس پیش رو امر مذمومی نیست، اما در شرایطی که مردم دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی عدیده‌ای هستند، برپا کردن افطاری‌های مجلل، آن هم توسط مجلسی که با نام انقلابی روی کار آمده، حتما کار اشتباهی است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تابناک، قطعا بسیاری از کار‌هایی که در مجالس گذشته انجام شده و البته اشتباه بوده است، تحت هیچ شرایطی از مجلس یازدهم و نمایندگان آن پذیرفته نخواهد بود، چون این مجلس با نام »مجلس انقلابی، قوی و کارآمد« از مردم رأی گرفته تا علاوه بر رفع نقصان‌های گذشته، در راستای خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان گام بردارد و بی توجه به شرایط و مشکلاتی که جامعه دارد هم نباشد. حضور در افطاری‌های لاکچری، می‌تواند اولین قدم در نادیده گرفتن هدفی که مجلس فعلی برای آن شکل گرفته، باشد.
arazazarbaijan.siyasi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


+ یک = 4