نماينده مردم ماکو در مجلس:

فشار اقتصادی آستانه تحمل مردم را به حداقل رسانده است

فشار اقتصادی آستانه تحمل مردم را به حداقل  رسانده است

گروه خبر: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه فشار اقتصادی آستانه تحمل مردم را به حداقل رسانده است گفت: نباید بدون توجه به نظر و خواست اقتصادی مردم برای آن‌ها تصمیم‌گیری کرد.
به گزاررش آرازآذربایجان ، این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: شورای اقتصاد، ستاد تنظیم بازار، سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و نهادهای مشابه و وزارتخانه‌های اقتصادی باید پاسخگوی وضعیت کنونی و افزایش بی رویه قیمت‌ها باشند. همچنین تبعاتی که در قبال تصمیمات آنان پدید می‌آید را پیش بینی کنند.
وی اظهار داشت: آیا امکان اینکه ما امسال گندم را از تولیدکنندگان و کشاورزان زحمت‌کش داخل کشور خریداری و تامین کنیم، فراهم نبود؟ آیا شورای اقتصاد و کسانی که در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم نقش داشتند، باعث نشدند که ما امسال واردکننده گندم باشیم؟ و مجبور شویم حداقل ۲۷۰ الی ۲۸۰ دلار ارز بابت هر تن بپردازیم که در مقایسه قیمت به ریال، هر کیلو گندم وارداتی بیش از ۳۰۰۰ تومان برای دولت هزینه داشته باشد و ما حاضر نشدیم ۲۰۰۰ هزار تومان به کشاورزان زحمت‌کش داخل کشور بپردازیم.
با اشاره به لزوم توجه به نظرات مردمی درخصوص نحوه تخصیص ارزهای دولتی به کالاهای اساسی ، گفت:اگرچه تصمیم‌گیری در شرایط ویژه اقتصادی کنونی، سخت و حساس است اما اقدامات سیاسی و اقتصادی امریکا علیه ایران دلیل بر ناتوانی برای انجام یک برنامه‌ریزی منطقی و درست در لایحه بودجه سالانه نیست و ‌بهتر است مسئولان بیشتر دیدگاه‌های اقشار مختلف مردم را با نظرسنجی رسانه‌ای دریافت و به کار بگیرند.نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صاحب‌نظران و کارشناسان بسیاری با دارا بودن علم و تجربه در کشور وجود دارند که می‌توانند راهبردهای خوبی به مسئولان ارائه دهند، ادامه داد: نباید بدون توجه به نظر و خواست مردم برای آن‌ها تصمیم‌گیری کرد لذا ضروری است این خلاء را از سر راه مصوبات برداشت.وی از مردم درخواست صبر و استقامت در شرایط سخت کنونی کرد و افزود: مردم همراهی خود را با نظام شرایط سخت اثبات کرده‌اند و اکنون مسئولان از آن‌ها عقب‌تر هستند، لذا باید از ظرفیت و ایده‌های مردمی در بستر تصمیم‌گیری‌ها نهایت استفاده را کرد، درواقع زمانی می‌توان تصمیم اصلح و ایده آل را گرفت که روابط‌ نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی با موکلین خود در کل کشور یک رابطه تعریف شده باشد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۹ ب.ظ

دیدگاه


− هفت = 2