صدا و سیما مسئولان را برای رسیدن به وحدت درمبانی توسعه ترغیب کند

صدا و سیما مسئولان را برای رسیدن به وحدت درمبانی توسعه ترغیب کند

آراز آذربایجان – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی گفت: صدا و سیما باید با تهیه و تدوین برنامه های مختلف مسئولان را برای رسیدن به وحدت درمبانی توسعه ترغیب کند.
ناصر حضرتی پر در جلسه هم اندیشی مسئولان اقتصادی استان و کارشناسان و برنامه سازان رسانه ملی با موضوع بکارگیری تمامی ابزارها برای “تحقق شعار سال” با تاکید بر وحدت نظری در مبانی توسعه استان بدون گرایشات سیاسی افزود: صدا و سیما باید با تهیه و تدوین برنامه‌های مختلف مسئولان را برای رسیدن به وحدت در مبانی توسعه ترغیب کند چرا که اختلاف در مبانی توسعه سم مهلک است و استان را از رسیدن به توسعه بازخواهد داشت.
وی توسعه پایدار و متوازن را از جمله اولویت‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان عنوان کرد و گفت: منابع مالی استان نیز بر این اساس توزیع و مدیریت می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی از تهیه برنامه‌های استان برای تحقق شعار سال خبر داد و گفت: استان آذربایجان غربی به عنوان اولین استان کشور برنامه‌های خود در حوزه جهش تولید را تهیه و آماده کرده است.
ناصر حضرتی گفت: در راستای اجرای این طرح از ۱۱۷ پروژه معرفی شده توسط ۱۳ اجرایی استان، بعد از بررسی‌های لازم و اولویت بندی‌های انجام شده اجرای ۹۳ پروژه با اعتباری حدود ۶ هزار میلیارد تومان در قالب اعتبار ریالی و ۱۱۰ میلیون دلار نیز اعتبار ارزی به تصویب رسیده است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی نیز، در این جلسه گفت: فرهنگ و اقتصاد دو حوزه مکمل هم هستند و شبکه استانی آماده است با ایجاد ارتباط بین مسئولان و مردم به این مقوله بپردازد.
مسعود مجرد مسئولان، کارآفرینان و مردم را سه ضلع جهش تولید در کشور عنوان و اضافه کرد: صدا و سیما برای انتقال مطالبات مردم و فعالان اقتصادی به مسئولان استان و تزریق روحیه امید و خودباوری تمام تلاش و توان خود را به کار خواهد بست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی هم در این نشست با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، از عزم استان برای افزایش کیفی و کمی محصولات تولیدی استان خبر داد و گفت: لازمه افزایش تولید، بستر سازی فرهنگی و تغییر نگرش در میان مسئولان، مدیران بنگاه‌های اقتصادی در تولید محصولات باکیفیت و خود مردم در استفاده از تولیدات داخلی است.
بهنام شهدی حذف قوانین دست و پا گیر، استفاده از خدمات پنجره واحد سرمایه گذاری، صدور الکترونیکی مجوزها و فعال‌تر شدن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را از جمله برنامه‌های استان برای رونق و جهش تولید عنوان کرد و گفت: در بحث ملی نیز نیازمند اصلاح نظام بانکی مالیاتی و گمرکی هستیم تا بتوانید به اهداف شعار امسال دست یابیم.
وی همچنین از فعالیت ۶۸ درصد از واحدهای تولید استان خبر داد و گفت: از ۱۹۸۸ واحد تولیدی استان حدوداً ۶۸ درصد فعال و ۳۲ درصد نیز غیر فعال است که فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد از اولویت‌های استان در سال گذشته و امسال است.
شهدی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی استان در سال گذشته ۵۱ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد به مدار تولید بازگشتند و امسال نیز تلاش می‌کنیم ۷۰ واحد دیگر نیز فعال شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با تقدیر از مدیران و برنامه سازان صدا و سیمای مرکز استان در تهیه و تولید برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی با محوریت رونق اقتصادی از آنان خواست در سال جاری که به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است این روند نیز ادامه یافته تا شاهد رونق کسب و کارها در استان و معرفی بیشتر تولیدات استان در بخش‌های مختلف به مردم باشیم.
نشست هم اندیشی مدیران و برنامه سازان صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با محوریت جهش تولید برگزار شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰۹ ب.ظ

دیدگاه


− شش = 1