مديرکل دفتر امور شهري استانداري آذربايجان‌غربي:

شهرهای کمترتوسعه‌یافته مورد حمایت کامل وزارت کشور قرار می گیرد

شهرهای کمترتوسعه‌یافته مورد حمایت کامل وزارت کشور  قرار می گیرد

گروه خبر: مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی گفت: شهرهای کمتر توسعه یافته و نوپا در جهت رفاه و حال شهروندان مورد حمایت کامل وزارت کشور قرار می گیرد.
به گزارش آراز آذربایجان،سیدمحمد عابدی در جلسه معارفه شهردار جدید خلیفان از توابع مهاباد افزود: شهردار و سایر مسوولان شهرهای جدید و در حال توسعه برای توسعه واقعی و پایدار شهرهای نوپا باید منابع، امکانات ظرفیت‌ها و فرصت‌ها شناسایی کنند تا درآمدهای جدید از منابع محتلف محقق شود.
وی ادامه داد: ظرفیت های زیادی در شهرهای تازه تاسیس از جمله خلیفان نهفته است که با شناسایی و رونق دادن به آن می توان در راستای توسعه و آبادانی آن قدم های خوب و بزرگی برداشت.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری باید مطابق ظرفیت شهرها مصوب شود، اظهار داشت: بودجه تحقق یافته این شهر در سال گذشته ۴۷ میلیارد ریال مصوب شده که تنها یک سوم آن محقق شده است.عابدی اضافه کرد: تمام شهرهای توسعه یافته امروزی زمانی در اوج محرومیت بودند که انتظار داریم با تلاش مسوولان و حمایت های مردم روند توسعه این منطقه نیز در کمترین زمان ممکن محقق شود.
فرماندار مهاباد هم در این جلسه گفت: اولویت اصلی نظام محرومیت زدایی و حمایت از مناطق محروم بوده و در سطح شهرستان مهاباد نیز این مهم مورد توجه قرار گرفته است.
عارف خدرلو با اشاره به اینکه در سال اخیر مهاجرت از شهر خلیفان به دیگر نقاط بیشتر شده است، افزود: همه مسوولان در جهت ارایه خدمات و امکانات رفاهی بیشتر به شهروندان برای جلوگیری از مهاجرت تلاش کنند.
وی با تاکید بر اینکه لازمه توسعه و آبادانی و اجرای پروژه های مختلف تعامل و همکاری شهروندان است، گفت: برخی از طرح های عمرانی و خدماتی در شهر خلیفان با مشکل معارض همراه بوده و انتظار داریم مردم هم با همکاری و مشارکت بیشتر زمینه بهره برداری از طرح های خدماتی را فراهم کنند.
خدرلو تاکید کرد: طرح های گازرسانی، آب آشامیدنی و سالن های ورزشی جز طرح های مهم و اثر گذاری هستند که با سرمایه گذاری عظیم دولت در دست اجراست.
وی هچنین بر اصل شفاف سازی تاکید کرد و گفت: تمام امورات و فعالیت های شهرداری باید شفاف سازی و در اختیار شهروندان قرار گیرد تا اعتماد بین مردم و بدنه دولت بیش از پیش تقویت شود.
در ادامه این مراسم “زانیار عزیزی” به عنوان شهردار جدید خلیفان معرفی و از خدمات”فتاح امینی فرد” قدردانی شد.
خلیفان با بیش از ۲ هزار نفر جمعیت در تابستان سال ۱۳۹۰ با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، از روستا به شهر تبدیل شد.
این بخش با ۱۰۹ روستا در فاصله ۴۵ کیلومتری غرب مهاباد و در مسیر جاده مهاباد – سردشت واقع شده است؛ مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای ۱۹۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر در قالب ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


7 + = پانزده