گروه خبر:نماينده اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت:سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور دچار سوء مديريت شده و کاملا بي برنامه است و براي دسترسي عادلانه و باکيفيت دانش آموزان به فضاهاي آموزشي عملکرد موفقي نداشته است لذا انجام تحقيق و تفحص از اين سازمان براي بهبود عملکرد آن ضروري است.
گروه خبر:نماينده اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت:سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور دچار سوء مديريت شده و کاملا بي برنامه است و براي دسترسي عادلانه و باکيفيت دانش آموزان به فضاهاي آموزشي عملکرد موفقي نداشته است لذا انجام تحقيق و تفحص از اين سازمان براي بهبود عملکرد آن ضروري است.
به گزارش آراز آذربايجان، شهين جهانگيري نماينده اروميه در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور با هدف ،احداث ،توسعه ترميم و نوسازي ساختمان مدارس تهيه لوازم و تجهيزات مورد نياز آنها و نيز تعيين معيارها و استانداردهاي مطلوب فضاهاي آموزشي و پرورشي در سطح کشور تأسيس شده است ولي متأسفانه اين سازمان در دستيابي به اهداف ذکر شده موفق نبوده است.
او ادامه داد: اين سازمان نيم قرن سابقه دارد اما هنوز در سطح کشور مدارس سنگي و کانکسي متعددي وجود دارند فضاهاي آموزشي به صورت کاملا سليقه اي در سطح کشور رشد و توسعه پيدا کرده و شکاف بسيار زيادي بين شهرستانهاي محروم و شهرستانهاي برخوردار ايجاد شده است و اعتبارات آن سازمان براي نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس به صورت عادلانه توزيع نشده است. جهانگيري افزود: اين سازمان دچار سوء مديريت شده و کاملا بي برنامه است. بسياري از کلاسهاي درس در سطح کشور تنها اسم کلاس درس را يدک مي کشند و بيشتر شبيه به اتاق محبوس شده اي مي مانند که در آن دانش آموزان بايد به دليل تراکم زياد زمان زيادي را دست به سينه بنشينند. نماينده اروميه اضافه کرد: در بسياري از مناطق کشور به دليل عملکرد سوء اين سازمان و فقدان ،مدارس فرزندان معصوم اين سرزمين به ويژه دختران مجبور به ترک تحصيل ميشوند و آن سازمان پاسخگو نيست وضعيت مدارس و تجهيزات و امکانات آنها حتي در حاشيه شهرها فاجعه است. براي اتمام پروژههاي نيمه تمام مدرسه سازي برنامه اي وجود ندارد .
او بيان کرد: سازمان ، براي دسترسي عادلانه و باکيفيت دانش آموزان به فضاهاي آموزشي عملکرد موفقي نداشته است لذا انجام تحقيق و تفحص از اين سازمان براي بهبود عملکرد آن ضروري است.
جهانگيري گفت: سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس بايد توضيح دهد که توزيع منابع، امکانات و تجهيزات آن سازمان بر چه مبنايي صورت مي پذيرد و چرا سرانه فضاي آموزشي در سطح کشور همسان نيست؟
او در پايان گفت: بارها سعي کردم مديران آن سازمان را نسبت به وضعيت بسيار نامناسب مدارس در سطح شهرستان اروميه آگاه کنم و بارها از آنها خواستم به اين وضعيت نامناسب رسيدگي کنند.
گفتني است؛ پيشتر نيز نماينده پيرانشهر و سردشت در مجلس با انشار تصاويري از وضعيت اسف بار مدارس کانکسي در حوزه انتخابيه خود گفته بود: کانکس هيچ وقت مدرسه نيست، نمي دانم کانکس مجهز چيست که مسئولان وزارت آموزش و پرورش اين همه بر آن تاکيد مي کنند. کانکس، کانکس است و مجهز و غير مجهز هم ندارد.


تورم بالاي 40 درصد و فروپاشي تدريجي طبقه متوسط
تئاتر کودک جاي تجربه نيست جاي تخصص است
گياهان دارويي و طب ايراني؛ راهکارهايي نو براي درمان ناباروري و اصلاح سبک زندگي
ستادهاي وفاق ملي؛ فعالان ديروز فراموششدگان امروز
نظارت بر تامين پايدار آرد وکيفيت نان در آذربايجان غربي
شناسايي شبکه فساد ارزي 229 ميليون يورويي در آذربايجان غربي
انسداد ۲۸۷ حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی
هشدار درباره افزايش فقر در جامعه با حذف ارز ترجيحي
بحران دارو در کمين است؛ آيا مجلس ميتواند راهحلي بيابد
حوزه پوشاک ما روان نيست
