تعطیلی ۳ ساله دو مرز اشکان و قاسم‌رش سردشت باید برطرف شود

تعطیلی ۳ ساله دو مرز اشکان و قاسم‌رش سردشت  باید برطرف شود

گروه خبر: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: متاسفانه دو مرز شهرستان سردشت یعنی قاسم‌رش و اشکان از سه سال گذشته بسته است و بنابراین تمامی تلاش برای باز شدن آن و ایجاد اشتغال برای مردم وجود دارد تا فعالیت‌های تجاری در آن صورت گیرد.
به گزارش آراز آذربایجان، کمال حسین‌پور ، با اشاره به اینکه سردشت نخستین شهر شیمیایی در جهان است اظهار داشت: در این راستا هشت هزار جانباز شیمیایی در این شهرستان وجود دارد که متاسفانه نفس کشیدن نیز برایشان به سختی انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: بنابراین مسئولان باید بیش از پیش به وضعیت این جانبازان رسیدگی کنند و در مجلس شورای اسلامی نیز باید هر اقدامی در بستر قانون برای آنان انجام شود.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه ۹۰ درصد جنگل‌های آذربایجان‌غربی در سردشت قرار دارد گفت: بنابراین از این حیث، مردم زمین کافی برای کشاورزی ندارند و واحدهای موجود در شهرک صنعتی سردشت نیز به صورت انگشت شمار فعال نیستند و همین خود سبب بیکاری جوانان شده، پس مسئولان باید زیرساخت‌های اشتغال را در آن فراهم کنند.
وی به ظرفیت معابر مرزی و بازارچه‌های سردشت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری استاندار آذربایجان‌غربی کارت‌های مرزنشینی در این شهرستان فعال شد هر چند مرز کیله مشکلاتی داشته و با وجود صادرات، اما واردات آن به تدریج آغاز می‌شود و این در حالی است که متاسفانه دو مرز دیگه این شهرستان یعنی قاسم‌رش و اشکان از سه سال گذشته بسته است و بنابراین تمامی تلاش برای باز شدن آن و ایجاد اشتغال برای مردم وجود دارد تا فعالیت‌های تجاری در آن صورت گیرد.حسین پور با تاکید بر استفاده از ظرفیت گردشگری سردشت اظهار داشت: بی‌تردید در این شهرستان می‌توان سرمایه‌گذار فراوانی جذب کرد چون آبشار شلماش و جنگل‌هایی که در سردشت وجود دارد نیازمند سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال است و نیز انگور سیاه سردشت در جهان بی‌نظیر است.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر می‌توان کارخانه کنستانتره و آبمیوه توسط بخش خصوصی و دولتی تاسیس شود و در این راستا، بنیاد مستضعفان از سالیان گذشته یک کارخانه کنستانتره در شهرستان سردشت ایجاد کرده که هم اکنون تعطیل است اما باید هر چه سریع‌تر فعالیت خود را از سر گیرد.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از اینکه سردشت با مشکلات فراوانی مواجه است افزود: پس از ارومیه، بیشترین روستاها با ۲۷۰ روستا در شهرستان سردشت قرار دارد و بنابراین باید به مشکلات آن رسیدگی شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


+ 2 = نُه