ترانزیت بیش از ۱۹۰ هزار تن فراورده دامی از مرزبازرگان

ترانزیت بیش از ۱۹۰ هزار تن فراورده دامی از مرزبازرگان

آراز آذربایجان- رئیس اداره دامپزشکی ماکو گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۹۰ هزار تن انواع فرآورده دامی پس از بازدید و نظارت‌های بهداشتی در قرنطینه از طریق مرز بازرگان ترانزیت شده است.
دکتر فاطمه آیرم با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۰ هزار و ۲۷۸ تن انواع فرآورده دامی پس از بازدید و نظارت‌های بهداشتی در قرنطینه از طریق مرز بازرگان ترانزیت شده است، اظهار کرد: از این میزان، بیش از ۱۸۲هزار تن فرآورده‌های دامی که از مبدأ کشورهای ترکیه و اروپایی بارگیری شده بود، پس از بازدیدهای بهداشتی در قرنطینه دامپزشکی بازرگان به کشورهای آسیایی ترانزیت شد.
وی عمده کالاهای ترانزیتی از این مرز را محموله‌های خام دامی و فرآورده‌های بیولوژیکی، داروهای دامی عنوان کرد و افزود: در این مدت از طریق قرنطینه مرز بازرگان، بیش از ۶۲۰۰ تن انواع فرآورده‌ دامی از کشورهای اروپایی وارد کشور شد.
رئیس اداره دامپزشکی ماکو عمده کالاهای وارداتی را نیز گوشت منجمد، دارو، واکسن، اسب و خوراک ماهی یادکرد.
دکتر آیرم افزود: میزان صادرات فرآورده‌های دامی کشور از طریق مرز بازرگان نیز در این مدت ۱۶۷۶ تن شامل پودر گوشت طیور، ماهی زینتی، ضایعات پشم گوسفندی، چرم، دنبه گوسفندی، بره موم، آرتمیا و پودر صدف معدنی بوده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۶۷۵ هزار رأس دام سبک و سنگین و طیور باهدف کنترل بیماری‌های دامی در این شهرستان واکسینه شده‌اند، افزود: از این تعداد، ۵۷۹ هزار رأس مربوط به دام سبک شامل گوسفند و بز و ۱۹ هزار نوبت رأس نیز مربوط به حیوانات سنگین شامل گاو و گوساله بود.
رئیس اداره دامپزشکی ماکو گفت همچنین با تأکید بااینکه دام‌ها در طول سال علیه بیماری‌های دامی آبله، شاربن، طاعون نشخوارکنندگان و بروسلوز و دیگر موارد واکسینه می‌شوند، عنوان کرد: ۷۵ هزار قطعه طیور بومی برعلیه بیماری نیوکاسل در روستاهای تابعه شهرستان ماکو واکسیناسیون رایگان شدند.
به گفته دکتر آیرم علاوه براین ۲۰۰۰ رأس از سایر حیوانات در این شهرستان علیه انواع بیماری‌ها واکسینه شده‌اند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


7 × = چهل دو