به محض شناسایی ویروس، قم باید قرنطینه می‌شد

به محض شناسایی ویروس، قم باید قرنطینه می‌شد

گروه خبر:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همان اول و به محض اینکه ویروس کرونا در کشور شناسایی شد باید قرنطینه شهرهایی همچون قم که درگیر این بیماری بودند را در دستور کار قرار می‌دادند ولی متاسفانه این کار انجام نشد. شهروز برزگر درباره شیوع ویروس کرونا در پهنه کشور و چگونگی حفظ امنیت جانی و اقتصادی مردم گفت: هنوز مشخص نیست منشأ ویروس کرونا چه بوده است و از کجا شروع شده است اما شکی در آن نیست که این ویروس امروز جهانی شده و اکثر کشورها با این ویروس درگیر هستند. ساختار کرونا به گونه‌ای است که سریع از فردی به فرد دیگر سرایت پیدا می‌کند و به گفته پزشکان به سرعت در حال همه‌گیر شدن است.
*به محض شناسایی ویروس، قم باید قرنطینه می‌شد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما در همان اول و به محض اینکه ویروس شناسایی شد باید قرنطینه شهرهایی همچون قم که درگیر این بیماری بودند را در دستور کار قرار می‌دادند ولی متاسفانه قرنطینه نشد و به سرعت و با حجم وسیع در کل کشور پخش شد. می‌شد این اقدام را انجام داد و افرادی که درگیر بودند را تحت قرنطینه قرار داد.
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی گفت: در آن زمان که چین درگیر این ویروس بود ایران می‌توانست پروازهای خود به سمت چین را کمتر کند و کارهای زیادی می‌توانستیم انجام دهیم. خلاصه به اینجا و به مرحله‌ای رسیدیم که الان جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف و نجیب کشورمان درگیر ویروسی هستند که با توجه به مطالعاتی که انجام دادیم مثل ویروس‌های سارس و آنفلوانزا شدید و خطرناک نیست منوط به اینکه مردم آرامش خود را حفظ کنند و نکات بهداشتی را رعایت کرده و به نکات و مواردی که مطرح می‌شود، توجه کنند ازجمله اینکه در خانه‌های خود بمانند. با کارهایی که قرار است انجام بدهند می‌شود با قطع زنجیره‌ای که می‌توان به راه انداخت این ویروس را شکست داد.
*منشاء کرونا ابر قدرت‌ها هستند
نماینده مجلس دهم با اشاره به مطالعاتی که انجام داده گفت: کرونا ویروسی نیست که ناگهان به وجود آید، به نظر من منشأ این ویروس ابرقدرت‌ها هستند که چنین جنگی را در برهه‌ای از زمان به راه انداختند و از کنترل خودشان هم خارج شده است. دقیقا نامش را بیوتروریسم می‌گذاریم که در برنامه های خود مطرح می‌کردند و کمترین هزینه‌ای برایشان ندارد.
وی ادامه داد: در گذشته‌های دور وقتی انسان‌ها جنگ تن به تن می‌کردند با شمشیر، نیزه، تیر و تفنگ همدیگر را می‌کشتند و سرزمین آن کشور را تسخیر می‌کردند و منابعشان را به تاراج می‌بردند، اما الان این کمترین هزینه است که یک ویروس را پخش می‌کنند و خود مردم عامل پخش این ویروس می‌شوند و جنگ و تفنگی در کار نیست و نمی‌توان انگشت اتهام را به سمت کسی که حمله کرده گرفت؛ چون جنگ مخفی است و معلوم نیست. ویروس هم به چشم دیده نمی‌شود و زبان ندارد که از او پرسیده شود که از کجا آمده و چگونه و از کجا کنترل می‌شود.
برزگر گفت: تنها، کشوری در این دوره زمانی موفق است که بتواند در برابر این تهاجمات قدرتمند باشد و با تیم پزشکی قوی، اقتصاد قوی و با شرایط سیاسی قوی؛ در برابر ویروسی که بی زبان است و نمی‌توان با چشم غیر مسلح دیده شود در این دنیای مدرن با آن مقابله کند. یکی از ویژگی‌های «های تکنولوژی» همین موضوع است که ابرقدرت‌ها و نظام سرمایه‌داری به دنبال آن هستند.
*حواس‌مان به کارگران و اقشار آسیب‌پذیر باشد
برزگر تصریح کرد: طرف دیگر ماجرا معیشت و اقتصاد مردم است. می‌گوییم مردم در خانه‌هایشان بمانند و از خانه بیرون نیایند. قشر کارمند، معلم یا هر قشر دیگری مستمری دارد و حقوق دریافت می‌کند اما قشری باید بیرون برود و کار کند مثل کارگران فصلی که کارشان بر اساس مزد است و تا کار نکنند درآمد ندارند درنتیجه این‌ها در خطرند و باید حواسمان به آنها باشد و سریع‌تر آنها شناسایی کنیم. طبقاتی که ضعیف هستند باید حمایت شوند و آسیب‌پذیرترین قشر جامعه اینها هستند که باید مورد توجه و عنایت ویژه قرار گیرند.
*دشمن کرونا اتحاد است
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایلنا،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دشمن این ویروس اتحاد و در کنار هم بودن است. این ویروس آمده و سبک و سنگین نمی‌کند و نمی‌گوید فلان شخص اصلاح‌طلب یا اصولگراست و با او کاری ندارم فقیر و غنی، پول‌دار و بی‌پول، دکتر و… را دچار خود کرده است. چندی پیش در یکی از شبکه‌های مجازی دیدم فردی داشت ضریح مطهر امام رضا(ع) را لیس می‌زد. گفتم خدایا ما به کدام سمت می‌رویم؟ قربان امام رضا(ع) بروم؛ خود ایشان با زهر شهید شدند. اینها دارند چه چیزی را تلقین می‌کنند؟

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۹:۱۱ ب.ظ

دیدگاه


× یک = 6