امام جمعه تکاب:

برخی مسئولان با استفاده از مسائل قومیتی حقوق مردم را پایمال می‌کنند

برخی مسئولان با استفاده از مسائل قومیتی حقوق مردم  را پایمال می‌کنند

گروه خبر: امام جمعه تکاب با بیان اینکه برخی مسئولان با استفاده ازمسائل قومیتی حقوق مردم را پایمال می‌کنند گفت:امروزه بصیرت امت مسلمان اجازه ایجاد تفرقه را به تفرقه افکنان نخواهد داد.
به گزارش آرازآذربایجان ، حجت الاسلام عیسی برادری امام جمعه تکاب با اشاره به این‌که بنا به روایات اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول و بنا به روایت شیعه ۱۷ ربیع‌الاول ولادت نبی مکرم اسلام است اظهار داشت: با ابتکار امام خمینی(ره) این هفته، هفته وحدت نام گذاری شده و لازم است همه ما به مشترکات مذاهب اسلامی پایبند باشیم.
وی ادامه داد: پیامبر، قبله، قرآن، خداوند متعال و اهل بیت از جمله اشتراکات بین شیعه و اهل سنت است و افتراقات به بحث تاریخی تبدیل شده است و تحریک آن مشکلات را حل نخواهد کرد و البته معنای وحدت این نیست که کسی دست از اعتقادات خود بردارد و هیچ مذهبی به دنبال از بین رفتن مذهب دیگری نیست چون مقدسات هر دو مذهب مورد احترام هم‌دیگر است.
امام جمعه تکاب تصریح کرد: بی‌شک دشمن از اختلاف بین شیعه و سنی نهایت استفاده را می‌برد و سال‌ها است که برخی فرقه‌ها و گروهک‌های تروریستی که از بین شیعه و سنی قد علم کرده و به دنبال ایجاد جنگ شیعه و سنی هستند، با مقابله شیعه و اهل سنت مواجه شده‌اند و امروز بینش و بصیرت مسلمین هیچ اجازه‌ای را برای دشمن نخواهد داد تا از اختلافات سوء استفاده کند.
وی ترفند جدید دشمن برای مقابله با اسلام را جنگ بین شیعیان و جنگ بین اهل سنت دانست و گفت: امروز دشمن در عراق و لبنان و دیگر ممالک اسلامی به دنبال این است که جنگ را بین برادران شیعی و جنگی بین خود اهل سنت راه بیاندازد و در این مرحله نیز با شکست مواجه خواهد شد و لازم است مطالعات خود را برای مقابله با این ترفندها بیشتر کنیم.
حجت الاسلام برادری بیان داشت: باید به نقاط مشترک تکیه کرد و اجازه نداد برخی کج سلیقگی مسوولان، ایجاد اختلاف را بین مردم بکشاند و خوشبختانه مسلمانان نیز با هم الفت و برادری دارند و این مسائل سطحی اختلافی در بین مردم به وجود نخواهد آورد و متاسفانه برخی مسوولان بعضا از این اختلافات سوء استفاده کرده و حقوق مردم را پایمال می‌کنند در حالی که امنیت خط قرمز مردم و حکومت بوده و برای این امنیت شهدای زیادی تقدیم شده است.
امام جمعه تکاب گفت: متاسفانه برخی قلم به دست‌ها یا از روی جهالت و یا از روی دشمنی به دنبال ایجاد تفرقه هستند و هفته وحدت، هفته ارتباط، انس، و هفته شیرینی است و این سفارش ائمه معصومین (ع) است که ما را به دوستی و الفت با اهل سنت راهنمایی می‌کند و ما پیرو اهل بیت و اهل سنت دوستدار خاندان عترت (ع) هستند و در عزاداری‌های اهل بیت شرکت می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


1 × = هشت