برخورد با احتکار و گرانفروشی در آذربایجان‌غربی تشدید شود

برخورد با احتکار و گرانفروشی در آذربایجان‌غربی  تشدید شود

گروه خبر:نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس گفت: باید نظارت و برخورد با احتکار و گرانفروشی در استان تشدید شود چون هیچ اغماضی با تخلف در بازار آذربایجان‌غربی پذیرفته نیست. حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به اینکه همه ساله با نزدیک شدن به بازار شب عید، زنگ گرانی کالاها و افزایش افسار گسیخته قیمت اجناس به‌صدا در می‌آید اظهار کرد: بنابراین باید بیش از هر زمانی بر بازار از سوی دستگاه‌هایی چون سازمان صنعت و معدن، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی نظارت کرد.
وی تصریح کرد: در این میان خبرهایی مبنی بر افزایش نظارت بر بازار شب عید هم به گوش می‌رسد، علاوه بر این با شیوع بیماری کرونا در کشور بحث نظارت بر اقلام مورد نیاز مردم در این راستا هم اهمیت یافته و در کنار نظارت بر بازار شب عید توجه به آن نیز از ضروریات است.
نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس با اظهار تاسف از اینکه مردم در این برهه از توزیع اقلام بهداشتی ناراضی هستند افزود: بنابراین لازم است که اداره کل تعزیرات حکومتی استان برای ارتباط مستمر با مردم شماره‌ای برای ارتباط و اعلام گزارشات و رسیدگی ارائه کند.
در ادامه مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی با هشدار به گران‌فروشان و سو استفاده کنندگان از شرایط به وجود آمده، تصریح کرد: گشت‌های تعزیراتی بر روند قیمت فروش و عرضه ماسک و اقلام ضدعفونی کننده در استان نظارت می‌کنند.
محمد اقوامی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در تولید موادضدعفونی و بهداشتی جزء استان‌های برتر است گفت: بنابراین نباید شاهد کمبودی در خصوص موادضدعفونی کننده باشیم.وی افزود: با پیگیری‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و با توجه به کمبودهای این بخش، تغییر خطوط تولید واحدهای استان در مسیر سلامتی مردم مرتفع شده و اقدامات جدی در بحث احتکار انجام گرفته و همچنین تمامی کالاهای ضبط شده تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی اظهار کرد: هم اکنون گشت‌های تعزیراتی به‌صورت هدفمند و بر‌اساس شکایات مردمی ساماندهی شده که به‌صورت مشترک به‌همراه کارشناسان غذا و دارو به بررسی عملکرد داروخانه‌ها، مراکز درمانی اقدام به فروش ماسک می‌کنند‌.
وی با ابراز تاسف از اینکه روزانه شاهد بازار آشفته و تشکیل پرونده‌های متعدد در این بخش به لحاظ گرانفروشی هستیم افزود: بی‌شک برخوردهای سخت در انتظار افرادی است که چه به صورت خرده فروشی و یا شرکت پخش از سلامتی مردم سوء استفاده می‌کنند.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم، اقوامی گفت: واحدهای توزیعی مکلف به رعایت نرخ مصوب هستند و مشاهده تخلف غیرقابل پذیرش بوده و عواقب سختی در انتظار متخلفان و گرانفروشان است و براساس تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون برخورد جدی برای گرانفروشان اعمال خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۳ ب.ظ

دیدگاه


− چهار = 0