گروه خبر: مديرعامل راه آهن با بيان اينکه در حوزه راه آهن کشور، ديپلماسي ريل را راهاندازي کرديم، گفت: ارتباط ريلي »سرخس به چشمه ثريا« بايد احيا شود تا بتوانيم سالانه حجم بالاي حمل و نقل بار را در اين مسير جابهجا کنيم.
به گزارش آراز آذربايجان، جبارعلي ذاکري معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل راه آهن، در ديدار با استاندار و مديران حوزه راه و شهرسازي آذربايجان غربي، اظهار کرد: يکي از مهمترين و حياتي ترين اقدامات براي توسعه ارتباطات حمل و نقل کشور، توسعه زيرساختهاي راه و ترانزيت ريلي است که دنبال ميشود.
وي بيان کرد: بلاتکليفي طولاني مدت در اجراي برخي پروژهها نشان ميدهد که بايد در روند تامين منابع مالي پروژههاي نيمه اتمام بازنگري انجام گيرد.
معاون وزير راه و شهرسازي تاکيد کرد: به دنبال تسريع در اتمام اجراي طرحهاي منطقهاي، فرامنطقهاي و ملي حوزههاي راه و شهرسازي هستيم.ذاکري افزود: توسعه هر منطقهاي نيازمند توسعه شبکه حمل و نقلي است و چنانچه در اين حوزه موفق نشويم بخشهاي اقتصادي نيز متضرر شده و تحت تاثير قرار ميگيرد.
مديرعامل راه آهن گفت: توسعه ترانزيت بدون توجه به توسعه مسير ريلي ميسر نيست و بايد به اين بخش توجه ويژه شود.وي تاکيد کرد: در چهارراه ارتباطي شمال به جنوب و شرق به غرب قرار داريم و در اين راستا توسعه زير ساخت ريلي بايد صورت گيرد چون ترانزيت جادهاي به تنهايي جوابگوي اين مساله نيست.ذاکري با تاکيد بر مديريت بحران، اظهار کرد: بايد گلوگاههاي مهم راهها در استانها شناسايي شود و اقدامات اوليه جهت تسريع در ذخيره و توزيع کالا در انبارهاي دپوي کالاهاي اساسي انجام گيرد.


تورم بالاي 40 درصد و فروپاشي تدريجي طبقه متوسط
تئاتر کودک جاي تجربه نيست جاي تخصص است
گياهان دارويي و طب ايراني؛ راهکارهايي نو براي درمان ناباروري و اصلاح سبک زندگي
ستادهاي وفاق ملي؛ فعالان ديروز فراموششدگان امروز
نظارت بر تامين پايدار آرد وکيفيت نان در آذربايجان غربي
شناسايي شبکه فساد ارزي 229 ميليون يورويي در آذربايجان غربي
انسداد ۲۸۷ حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی
هشدار درباره افزايش فقر در جامعه با حذف ارز ترجيحي
بحران دارو در کمين است؛ آيا مجلس ميتواند راهحلي بيابد
حوزه پوشاک ما روان نيست
