نماينده مردم سلماس در مجلس:

SPV مسیری برای دور زدن تحریم‌های ثانویه است

SPV مسیری برای دور زدن تحریم‌های ثانویه است

گروه خبر: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است مهم‌ترین اقدام خارجی در حوزه تجاری برای ایران برقراری روابط بانکی با کشورهایی است که مراودات تجاری با آنها داریم از این رو اروپا باید بتواند در این حوزه اقدام عملی داشته باشد.
به گزارش آرازآذربایجان ، شهروز برزگر کلشانی ، در درباره تأثیر نهادهای واسط مالی(SPV) گفت: تعاملات بانکی و تسهیل در روابط آن به عنوان مهم ترین قسمتی است که باید میان ایران و کشورهای اروپایی صورت گیرد تا بتوان گفت برجام به حالت اجرا درآمده است.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ایران به لحاظ بین المللی تحریم نشده، عنوان کرد: از این رو بانک های دنیا باید بتوانند از طریق سازوکارهای جانبی با ایران ارتباط برقرار کنند البته بانک هایی با پایه اقتصادی و تجاری بابت اعمال تحریم های ثانویه آمریکا ابراز نگرانی می کنند که باعث احتیاط آنها شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه درصورت گشایش کانال SPV میان ایران و اروپا، تجارت تا حدود زیادی عادی می شود، عنوان کرد: این کانال باعث می شود تحریم های خنثی شده و تأثیری بر اقتصاد کشورمان نداشته باشد.
برزگر کلشانی در ادامه بروز اشکالات بسیار در جریان انتقال پول صادرات و واردات را مهم ترین مشکل دانست و افزود: پیش از این تاریخ دهم آبان ماه برای این موضوع پیش بینی شده بود که در این تاریخ محقق نشد و نگرانی ها باقی ماند از این رو ضروری است اروپایی ها علیرغم مشکلاتی که با آمریکایی ها دارند هرچه سریع‌تر گشایشی در این موضوع ایجاد کنند.
عضو فراکسیون امید مجلس همچنین با اشاره به تلاش اروپایی ها بعد از خروج آمریکا از برجام برای ادامه مذاکرات با ایران، اظهار داشت: نتیجه ساعت ها مذاکره میان تیم دیپلماسی کشورمان و اعضای اتحادیه اروپا، بسته پیشنهادی اروپایی ها بود که از نظر آنها نوعی تضمین محسوب می شد با این حال تا کنون محقق نشده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در تلاش هستند تا بعد از اجرای دور دوم تحریم ها علیه ایران، به خصوص در حوزه مبادلات نفتی شرایط اقتصادی کشور را به شدت سخت کنند اما اگر روابط مالی ایران و اروپا تسهیل شود می توان تحریم ها را دور زد البته نباید چندان به توانایی اروپایی ها خوشبین بود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


4 + = سیزده