کمبود ماشین آلات حمل عامل مهم در عدم تامین نیاز کود کشاورزان است

کمبود ماشین آلات حمل عامل مهم در عدم تامین نیاز کود کشاورزان است

آرازآذربایجان-رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو گفت: متاسفانه مشکل حمل‌ و نقل یک عامل مهم در عدم تامین نیاز کود کشاورزان است.
قاسم تاروردی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی بخش کشاورزی را یک حوضه ریسک‌ پذیر عنوان کرد و گفت: هر عواملی می تواند در وارد کردن خسارت به این حوزه حیاتی در زندگی بشریت نقش ایفا کند که لازمه آن آمادگی و تجهیز تمامی امکانات است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو بر برنامه‌های این اداره برای سال جاری در حوزه کشاورزی نوین اشاره کرد و تصریح نمود: کشت ۵۰ هکتار کلزا در شهرستان صورت گرفته است و از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
تاروردی زاده همچنین از تحقق ۷۰ درصدی کشت ۶۵ هکتار گندم آبی در شهرستان ماکو خبر داد و تصریح کرد: از ۵۴ گندم دیم ۲۵ تا ۳۰ درصد تحقق یافته است که بلافاصله با افزایش بارش ها این آمار به رقم ۱۰۰ درصدی نزدیک خواهد شد.
وی ۳۵۰ تن کود را نیاز مبرم کشاورزان شهرستان عنوان و تاکید کرد: متاسفانه مشکل حمل‌ و نقل و کمبود ماشین الات حمل یک عامل مهم در عدم تامین نیاز کود کشاورزان است که کود را از بنادر به شهرستان حمل کنند ، امیدواریم مسئولین رده بالا هر چه زودتر این مشکل را به نفع کشاورزان خاتمه دهند.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو از خسارت ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی حوادث طبیعی در حوزه کشاورزی شهرستان ماکو در سال گذشته خبر داد و گفت: بنا به آمار جمع آوری شده از سوی کمیته خسارت، ۳۰۰ نفر در این منطقه دچار خسارت شده‌اند‌.
تاروردی زاده همچنین بر خسارات اراضی شهرستان ماکو که از سوی عوامل طبیعی به وجود آمده بود تاکید کرد و گفت: ۹۵۰ هکتار از مساحت اراضی متشکله از ۳۰ درصد تا ۸۰ درصدی خسارت وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد بارش هایی به میزان ۴۲۰ میلیمتر در دراز مدت بودیم که نسبت به سال مشابه شهرستان ماکو بی سابقه بود، افزود: از عواملی که باعث خسارات در حوزه کشاورزی شده است می‌توان به سیل تگرگ و طوفان اشاره کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


سه + 5 =