نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی  در دولت است

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است. نادر قاضی پور در نشست »اقتصاد ایران و ریشه‌های فساد در آن« در دانشگاه زنجان، بابیان اینکه رسانه‌ها نقشی مهم و تأثیرگذار در برملا شدن فسادهای اقتصادی در کشور دارند، افزود: پیدا شدن دکل گم شده مدیون تلاش‌های صداوسیما، رسانه‌ها و سایت‌های خبری در اطلاع‌رسانی این مسئله بود.
وی با انتقاد از اینکه در بسیاری از جاها اقتصاد و فعالیت های اقتصادی شفاف نیست و دچار برخی ناملایمات است، ادامه داد: باید به سمت برخورداری از یک اقتصاد شفاف حرکت کنیم و وقتی در امور اقتصادی شفاف‌سازی صورت گیرد فساد از بین می‌رود.
قاضی پور بابیان اینکه خصوصی‌سازی یعنی اینکه مخابرات را به دارندگان تلفن ثابت و همراه اول می‌دادیم، افزود: مشکلات بزرگی درزمینه اجرای اصل ۴۴ در کشور وجود دارد که رفع آن نیازمند تلاش همگانی است.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وحدت و تولید ملی راه توسعه اقتصاد کشور است افزود باید در همه عرصه‌های مختلف نسبت به افزایش وحدت تلاش کرد چون در سایه وحدت و همدلی می‌توان بر آسیب ها و چالش های اقتصادی غلبه کرد.وی ادامه داد: شرکت‌های خودروسازی با تولید و عرضه خودروهای بی‌کیفیت و در عین حال گران، به مردم بی‌احترامی کرده و آن‌ها را به ستوه آورده است و خودروسازان باید ملزم به رعایت حقوق مردم باشند.قاضی پور افزود: خودروسازان با مصرف قطعات با کیفیت و تولید داخل به جای استفاده از قطعات بی‌کیفیت چینی می‌توانند قیمت خودرو تولیدی را تا ۳۰ درصد کاهش دهند.
*آقازاده‌ها و خانم زاده‌هایی که ۲۰ میلیون تومان از ایران‌خودرو حقوق می‌گیرند درب آن را هم نمی‌شناسند
وی ادامه داد: در دوره هشتم و نهم پیگیر این بودیم که خودروسازی حیاط خلوت دولت نشود افزود: عده‌ای از آقازاده‌ها و خانم زاده‌ها هستند که ۲۰ میلیون تومان از این کارخانه حقوق می‌گیرند ولی حتی درب ایران‌خودرو را هم نمی‌شناسند.
وی گفت: خودروسازی ایران وابسته به دولت و انحصاری است که نزدیک به ۱۰۰ هزار جوان ایرانی در کارخانه آن و در حدود ۱۲۰ هزار نفر هم در قطعه‌سازی‌های وابسته به آن مشغول به فعالیت هستند.
قاضی پور آمار بالای تلفات تصادف جاده‌ای در ایران را یادآور شد و افزود: هیچ‌کدام از مسئولان در قبال این‌همه کشته حتی یک عذرخواهی هم از مردم نکردند، این در حالی است که خودروسازی صنعت پول درآوری بوده و خرید آن‌هم تضمینی است.
قاضی پور وضعیت اقتصادی کشور را دچار مشکلات متعدد و خاص عنوان کرد و گفت: در حال حاضر توان و قدرت خرید مردم کاهش‌یافته و درآمدها به‌هیچ‌عنوان با هزینه‌های زندگی همخوانی ندارد.وی بر لزوم فرهنگ‌سازی درزمینه استفاده از این تولیدات داخلی تأکید کرد و افزود: متأسفانه توجه به اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای ایرانی در کشور در حد شعار بوده و توجه و تلاش چندانی برای اجرای آن نشده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در مورد پرداخت هزینه قطعات خودرو صادرشده به کشور ونزوئلا در زمان دولت قبل گفت خودروسازان کشورمان نزدیک به ۱۰ میلیون دلار از کشور ونزوئلا طلب دارند که در این زمینه جلساتی برگزارشده و باید بعد از لغو تحریم‌ها مطالبات خودروسازان از سوی کشور ونزوئلا پرداخت شود. وی بابیان اینکه در حال حاضر بسیاری از صنایع در کشور با پایین‌ترین ظرفیت خود فعالیت می‌کنند افزود: باوجود معادن غنی فولاد در کشور میزان تولید فولاد ایران ۲۶ میلیون تن بوده و این در حالی است که کره جنوبی بدون داشتن یک کیلو سنگ‌آهن ۴۵ میلیون تن تولید فولاد دارد.
نماینده مجلس نهم بابیان اینکه روند اجرای اصل ۴۴ در کشور راضی‌کننده نیست و دچار چالش‌ها و مشکلاتی است افزود: خصوصی‌سازی یعنی مخابرات را به دارندگان تلفن ثابت و همراه اول می‌دادیم درحالی‌که یک شبه ۵۱ درصد سهم مخابرات بلوک‌بندی و بدون رقیب واگذار می‌شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازمهر، قاضی پور افزود: اشتغال ما وابسته به تولید داخلی و توجه به حوزه‌های مختلف است، نه واردات خودروهای لوکس دو میلیاردی و باید درزمینه اقتصاد و رفع چالش‌های فراروی آن تلاش و برنامه‌ریزی جدی صورت بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی جامع و تضمین اجرایی برای رفع چالش‌های اقتصادی صورت گیرد افزود: برای رفع چالش‌های موجود اقتصادی باید با وحدت و همدلی نسبت به رفع چالش‌ها اقدام کنیم.
قاضی پور گفت: متاسفانه در زمینه اجرای شعارهای سال که مقام معظم رهبری سالها را نامگذاری فرمودند موفق نبودیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص فرد منتسب به آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز با رد فساد آقای جهانگیری گفت: افرادی هستند که هم در دولت قبلی و هم در دولت فعلی همه کاره هستند و این افراد از دیدگاه من دلالان آدم های پشت پرده هستند. در حال حاضر در حوزه آقای جهانگیری فردی هست که می خواهد خودروسازی را هدایت کند و خودروسازی را به دو نفر آقایان»ع-ق« بفروشد و من هم نمی گذارم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


3 + = یازده