مدير امور اراضي آذربايجان غربي:

۸۰۵ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان غربی تخریب شد

۸۰۵ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان غربی تخریب شد

گروه خبر: سرپرست مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۸۰۵ بنا و مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان امسال به مساحت ۶۶ هکتار قلع و قمع و به حالت اولیه برگردانده شده است.
به گزارش آراز آذربایجان، رضا احمدنژاد در این زمینه افزود: ۲ هزار و هشت فقره به مساحت ۹۲ هکتار تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی توسط گشت‌های یگان حفاظت از اراضی کشاورزی شناسایی شده است که برای یکهزار و ۶۴ مورد اخطار توقف عملیات صادر شده است.
وی اضافه کرد: عملیات اجرای حکم‌های قلع و قمع در اراضی زراعی و باغی در سطح شهرستان‌ها با حضور و همراهی نیروهای یگان امداد انتظامی و نماینده دادستان استان و توسط اکیپی از امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان‌ها انجام می‌شود.
احمدنژاد با بیان اینکه توسعه ویلا سازی در اراضی کشاورزی تهدید کننده امنیت غذایی مردم است، بیان کرد: با افرادی که به بهانه ساخت ویلا و کاخ در باغ و اراضی کشاورزی اقدام به تغییر کاربری و تخریب اراضی مرغوب کشاورزی می‌کنند، برخورد قاطع می‌شود.
سرپرست مدیریت اموراراضی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: امسال برای ۵۲ مورد به مساحت ۴۱ هزار هکتار سند اراضی کشاورزی صادر و تثبیت مالکیت شده است.
وی بیان کرد: رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی در اولویت کارهای اجرایی سازمان قرار دارد که از ابتدای سال جاری تا کنون برای کاهش نگرانی بهره برداران بیش از ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ملی استان به تعداد ۱۹۴ فقره رفع تداخل شده است.
احمدنژاد اضافه کرد: اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح ۱۵۸ هزار هکتار از پلاک‌های رفع تداخل شده و ۵۸ هزار هکتار از پلاک‌هایی که تا کنون کاداستر اجرا نشده نیز از ابتدای سال جاری تاکنون عملیاتی شده است.
وی گفت: با هدف تقویت ارتباط مردمی و برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی گشت‌های سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متخلفان و سودجویان در اراضی کشاورزی و دریافت گزارشات مردمی هستند.
مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: در سال‌های اخیر سودجویان در صدد تغییر کاربری این اراضی برآمده اند که با برخورد قانونی مراجع ذیربط از بسیاری از تغییر کاربری‌ها ممانعت شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


7 − شش =