استاندار:

۸۰۰ هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی ذخیره شده است

۸۰۰ هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی ذخیره شده است

آرازآذربایجان-استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان از جمله قطب های تولید محصولات کشاورزی به ویژه سیب است، گفت: ۸۰۰ هزار تن سیب در سردخانه های راستان ذخیره داریم که می توان از این ظرفیت در بازارهای منطقه بهره برد.
محمدمهدی شهریاری در دیدار با ‘بنیاد حسین اف’ سفیر جمهوری آذربایجان در ایران افزود: علاوه بر محصولات کشاورزی، ظرفیت های دیگری در آذربایجان غربی وجود دارد که از جمله آنها می توان به معادن غنی، صنایع پتروشیمی، کارخانه های سیمان، فولاد، گاوداری های صنعتی، منطقه آزاد ماکو، منطقه ویژه اقتصادی سلماس و سرو اشاره کرد.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاران زیادی در حال حاضر علاقه مند به فعالیت در آذربایجان غربی هستند و برای تحقق این سرمایه گذاری ها که زمینه ساز اشتغال جوانان استان است، تلاش می کنیم.
وی با اشاره به روابط و مشترکات تاریخی، فرهنگی و دینی ۲ ملت ایران و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: ایران و آذربایجان از گذشته های دور در زمینه ها و در مقاطع مختلف با یکدیگر همکاری های زیادی داشته اند و امیدواریم در برهه کنونی نیز که اراده سیاسی مقامات عالی رتبه دو کشور بر توسعه روابط فیمابین است، این همکاری ها و مناسبات بیش از پیش گسترش یابد.
سفیر جمهوری آذربایجان در تهران نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه مقامات ۲ کشور برای گسترش مناسبات همه جانبه در تمامی سطوح اراده کافی دارند و ما نیز باید تمام تلاش خود را برای توسعه همکاری ها به ویژه توسعه مناسبات اقتصادی به کار بگیریم.
بنیاد حسین اف افزود: روابط تجاری ایران و جمهوری آذربایجان در ۲ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته که این روند باید با همکاری های دو طرف استمرار یابد.
وی همچنین در خصوص توسعه همکاری های جمهوری آذربایجان با استان آذربایجان غربی اعلام آمادگی کرد و ادامه داد: آذربایجان غربی ظرفیت و پتانسیل های بسیار خوبی به ویژه در زمینه تولید میوه و محصولات باغی دارد و ما آمادگی داریم در خصوص صادرات این محصولات به بازار روسیه با استان آذربایجان غربی همکاری کنیم.
آذربایجان غربی رتبه نخست کشور در تولید سیب را دارد که یکی از راه های فروش این محصول کشاورزی، صادرات آن به کشورهایی نظیر روسیه از طریق جمهوری آذربایجان است.

منبع:ایرنا

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


3 − = یک