معاون وزير آموزش‌وپرورش در اروميه:

۸۰ هزار دانش‌آموز استثنایی از خدمات نهضت توان افزایی بهره‌مند می‌شوند

۸۰ هزار دانش‌آموز استثنایی از خدمات نهضت توان افزایی  بهره‌مند می‌شوند

گروه خبر: معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۸۰ هزار دانش‌آموز استثنایی در کشور از خدمات نهضت توان‌افزایی با بهره‌گیری از وسایل توانبخشی، ورزشی، پرورشی و کمک آموزشیب هره‌مند می‌شوند.
به گزارش آراز آذربایجان ،سیدجواد حسینی در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی دانش‌آموزان استثنایی ارومیه در نشست با کارکنان مدارس این مجتمع آموزشی افزود: ‏نهضت توان افزایی در آموزش و پرورش استثنایی کشور آغاز شده و شناسایی حس کم داشتن و نداشتن دانش‌آموزان و جایگزینی تکنولوژی به جای این حس از اهداف نهضت توان افزایی است.
وی اظهار داشت: ۱۰۵نوع وسیله توانبخشی، ورزشی، پرورشی و کمک آموزشی برای ۸۰ هزار نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در قالب نهضت توان افزایی باید تامین شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اضافه کرد: خیران مدرسه‌یار، بانک‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی و مشارکت اصناف، اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه می‌تواند به کمک آموزش و پرورش استثنایی بیایند.
وی با بیان تفاوت های آموزش و پرورش عادی با آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: وظیفه آموزش و پرورش عادی آموزش به همراه پرورش است و ماهیت کار نیز حرفه‌ای است در حالیکه در آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر آموزش و پرورش، توانبخشی نیز اضافه شده و ماهیت کار نیز تخصصی و حرفه‌ای است.
حسینی ادامه داد: در آموزش و پرورش عادی، دوره پیش دبستانی اگر چه دوره‌ای رسمی است اما اجباری نیست درحالیکه در آموزش و پرورش استثنایی این دوره هم رسمی و هم اجباری است و علاوه بر آن می تواند از بدو تولد نیز وجود داشته باشد.
حسینی با تاکید بر اینکه، خانواده دانش‌آموزان استثنایی بار اضافی بر دوش دارند اظهار داشت: در شرایط خاص حال حاضر، آموزش و پرورش خانواده محور شده ‌است و والدین باید به عنوان دستیاران حرفه‌ای معلمان باید به کمک تعلیم و تربیت بیایند.وی رسیدگی به تعلیم و تربیت دانش آموزان دیرآموز را یکی از برنامه‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانست و اظهار داشت: در راستای ارتقای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دیرآموز، بسته تحولی دیرآموزان در حال تدوین است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


چهار × = 16