استاندار آذربايجان‌ غربي:

۸ مرکز حرفه آموزی بهبودیافتگان مواد مخدر دراستان ایجاد می‌شود

۸ مرکز حرفه آموزی بهبودیافتگان مواد مخدر  دراستان ایجاد می‌شود

گروه خبر: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۸مرکز حرفه آموزی و اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر در شهرهای مختلف استان ایجاد می‌شود.
قربانعلی سعادت در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان نباید برنامه‌ها و اقدامات خود را در بحث مبارزه و مقابله با مواد مخدر صرفا منوط به تامین اعتبار بدانند، بلکه مقابله با عارضه اجتماعی اعتیاد و تلاش برای ریشه‌کن‌سازی آن، جزو وظایف ذاتی دستگاه‌های عضو و کمیته‌های ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.
سعادت با تاکید بر لزوم برنامه‌محوری دستگاه‌های اجرایی استان در امر مبارزه با مواد مخدر، افزود: از دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انتظار می‌رود، برنامه‌های کاربردی و اثربخش برای سال ۹۴تدوین کنند و نیز طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود را برای لحاظ شدن در قانون برنامه ششم توسعه ارائه کنند.
وی خواستار تکمیل اردوگاه نیمه‌تمام زارعان خوی شد و گفت: با اتمام این پروژه، بخش زیادی از زندانیان مرتبط با مواد مخدر در استان به این اردوگاه منتقل می‌شوند که این مسئله می‌تواند به ارتقای سطح خدمات در زندان‌ها نیز کمک کند.
راه‌اندازی مرکز آموزش اشتغال برای بهبود یافتگان در سال ۹۴ از دیگر مواردی بود که استاندار آذربایجان‌غربی آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایجاد مراکز حرفه‌آموزی و اشتغال در ۸نقطه از استان شامل گوگ تپه مهاباد، سیمینه بوکان، احمدآباد تکاب، آغبلاغ اشنویه، میرآباد سردشت، پسوه پیرانشهر، حسنلوی نقده و قرانقوی چالدران اقدام مناسبی در راستای مهارت‌آموزی و ورود بهبود یافتگان به بازار کار است که انتظار داریم در سال ۹۴ این امر تحقق یابد.رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی خواستار مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای طرح پاک‌سازی شهرهای آلوده و جمع آوری معتادین متحجر از سطح شهرها شد.
سعادت اجرای طرح پاک‌سازی روستاهای آلوده به اعتیاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای اجرای هر چه بهتر این طرح، می‌توان از ظرفیت بسیج روستاها، شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری‌ها نیز بهره گرفت.
طرح آموزش و مراقبت از خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های دارای فرد یا افراد معتاد از دیگر موارد مورد اشاره و تاکید رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این جلسه بود.
استاندار آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود از تامین هزینه خرید جهیزیه از محل اعتبارات استانی برای ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان که قصد ازدواج دارند، خبر داد و افزود: باوجود کمبود و محدودیت اعتبارات استانی، این اقدام در راستای اجرای سیاست‌های کلی جمیعت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در استان انجام می‌گیرد.
اجتماعی کردن بحث مبارزه با مواد مخدر و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این خصوص از دیگر محورهای سخنان سعادت در این جلسه بود که وی در این ارتباط گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد در جامعه را به دوش بکشد بلکه تحقق اهداف و ریشه‌کن سازی این عارضه اجتماعی نیازمند مشارکت‌های مردمی است.
سردار محمد شرفی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی درباره اقدامات انجام گرفته این شورا در امر مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۳ پرداخت و روسای کمیته‌های ۶گانه ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این جلسه به بیان طرح‌ها و برنامه های خود در سال ۹۴ پرداختند.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


7 − چهار =