۷۵ درصد صادرات آذربایجان غربی به اقلیم کردستان اختصاص دارد

۷۵ درصد صادرات آذربایجان غربی به اقلیم کردستان اختصاص دارد

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: ۷۵ درصد از صادرات استان به اقلیم کردستان اختصاص داده شده است.
به گزارش آراز آذربایجان، قربانعلی سعادت در شورای ادواری کانون سراسری پیمانکاران عمرانی کشور که در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در آستانه تدوین برنامه ششم بوده و به دنبال آماده کردن ملزومات لازم برای اجرای این برنامه است.
وی با بیان اینکه ایران دارای ۱۲ استان زاگرس‌نشین بوده که آذربایجان غربی نیز جزء این استان‌ها است، افزود: بیشترین درصد بیکاری و قاچاق در این مناطق روی می‌دهد و این استان‌ها فقط ۱۶ درصد از اشتغال‌زایی کشور را به خود اختصاص داده است.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید ایجاد اعتدال در جامعه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان دارای ۳۶ درصد سهم اشتغال است.
وی بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان را جهادگران اقتصادی عنوان کرد و افزود: باید امکانات لازم برای رشد و توسعه بخش خصوصی در جامعه فراهم شود.
استاندار آذربایجان غربی همچنین به بدهی یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی آذربایجان غربی به پیمانکاران اشاره کرد و ادامه داد: کل بودجه عمرانی تخصیص یافته به این استان ۱۲۸ میلیارد تومان است که امکان پرداخت بدهی پیمانکاران با بودجه تخصیص یافته وجود ندارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۸ کیلومتر از جاده بازرگان به سه‌راهی خوی به بخش خصوصی واگذار شده و اعتبار آن چهار سال آینده به پیمانکاران اعطا می‌شود.
این مسئول به میزان صادرات استان به کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: حدود ۷۵ درصد صادرات آذربایجان غربی به اقلیم کردستان و مابقی به کشور سوریه صادر می‌شود.
سعادت خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در حل مشکلات پیمانکاران و شرکت‌های خصوصی مشارکت داشته باشند زیرا با اتکا به بخش خصوصی کشور توانمند می‌شود.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم بر نقش موثر بخش خصوصی در سازندگی کشور تاکید کرد.
هادی بهادری اظهار داشت: همزمان با آغاز هفته دولت ۳۲۲ پروژه عمرانی در آذربایجان غربی افتتاح می‌شود.وی به میزان اعتبار هزینه شده برای بهره‌برداری از این پروژه‌ه اشاره کرد و افزود: اعتبار هزینه شده برای بهره‌برداری این پروژه‌ها حدود ۵ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال بوده است.بهادری با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۰۰ شرکت پیمانکاری صلاحیت‌دار در استان وجود داشته، گفت: در حال حاضر ۶ هزار میلیارد تومان تعهد عملیات عمرانی به پیمانکاران وجود دارد.معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اگر کل بودجه عمرانی تخصیص یافته به استان که در حدود ۱۲۸ میلیارد تومان بوده و همچنین با احتساب ۱۶۲ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته برای محرومیت‌زدایی استان برای بدهی پیمانکاران در نظر گرفته شود می‌توانیم تا ۳۰ سال آینده بدهی آن‌ها را پرداخت کنیم.
بهادری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی به وجود آمده در این استان نیاز مبرمی به تحول خاصی از سوی مسئولان ذیربط بوده و انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید حمایت جدی در خصوص پروژه‌‌های عمرانی استان انجام دهد.وی افزود: اگر دولت تحول خاصی را در قالب برنامه ششم توسعه و همچنین سایر برنامه‌ها انجام دهد می‌تواند گام موثری در جهت تسریع اجرای پروژه‌ها انجام دهد.
معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های پروژه‌های عمرانی اشاره و بر آن تاکید کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


× 3 = نُه