رئيس ستاد انتخابات استان:

۶۸٫۲ درصد مردم آذربایجان غربی درانتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند

۶۸٫۲ درصد مردم آذربایجان غربی درانتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند

گروه خبر:رئیس ستاد انتخابات آذربایجان_غربی با اشاره به مشارکت ۶۸٫۲ درصدی واجدان شرایط این استان در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراها، گفت: شمارش آرا ریاست جمهوری بلافاصله پس از اتمام زمان رای گیری در این استان آغاز شده است و در زمان حاضر در مراحل پایانی قرار دارد.
علیرضا رادفر با تاکید بر اینکه نتیجه شمارش آرا جهت تجمیع به وزارت کشور اعلام می شود افزود: بر اساس قانون شمارش آرای ریاست جمهوری در اولویت قرار دارد و در شهرستان_هایی که شمارش آرا ریاست جمهوری به اتمام رسیده، شمارش آرای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز آغاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه روند ارائه نتایج اولیه شمارش آرا در انتخابات به شوراهای اسلامی شهر و روستا به طول می انجامد، اضافه کرد: حماسه حضور ملت ایران در تاریخ این سرزمین به ثبت می رسد. به گزارش ایرنا، میزان مشارکت مردم آذربایجان غربی در دوره پیشین ریاست جمهوری ۶۷٫۴ درصد بود که در این دوره، بیشتر شد.انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز گذشته /جمعه/ ۲۹ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار شد.
سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری رقابت کردند.
همچنین در آذربایجان غربی ۱۴ هزار و ۳۲۳ نفر برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا ثبت نام کرده بودند که ۲ هزار و ۳۶۰ نفر از آنان را نامزد شوراهای اسلامی شهر و ۱۱ هزار و ۹۶۳ نفر را نامزد های شوراهای اسلامی روستاها تشکیل می_دادند.
از این تعداد، در انتخابات امروز ۱۳ هزار و ۱۸۰ نامزد در شهرها و روستاهای استان به رقابت پرداختند و در مجموع ۲ هزار و ۱۸۰ نفر برای تصدی پست شوراهای اسلامی شهر و ۱۱ هزار نامزد برای پست شوراهای اسلامی در روستاها رقابت کردند و از این تعداد هفت هزار و ۶۶ نفر به‌ عنوان عضو شوراهای شهر و روستا در آذربایجان غربی انتخاب می شوند.
۵۵ هزار نفر در امر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان غربی مشارکت کردند. برای برگزاری این ۲ انتخابات، ۲ هزار و ۶۱۶ صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم پیش_بینی شده بود. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و ۳۴۲ هزار نفر اعلام شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۵:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


1 × = یک