مديرکل نوسازي مدارس آذربايجان غربي خبر داد

۶۰۰۰ کلاس درس آذربایجان غربی در انتظار بودجه برای تغییر سیستم گرمایشی

۶۰۰۰ کلاس درس آذربایجان غربی در انتظار بودجه برای  تغییر سیستم گرمایشی

گروه اجتماعی:مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون بیش از ۶ هزار کلاس درس آموزشی در مدارس استان نیاز به استانداردسازی سیستم گرمایشی دارند که با تخصیص اعتبار لازم نسبت به آن اقدام می‌شود.
فریبرز اسمعیل‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در شرایط فعلی از ۲۳ هزار و ۲۸۶ کلاس درس دایر در آذربایجان غربی، بیش از ۶ هزار کلاس درس همچنان با استفاده از سیستم بخاری نفتی گرم خواهند شد.
وی با توجه به مشکلات متعدد امنیتی در استفاده‌ از این سیستم‌های گرمایشی در مدارس بر لزوم تغییر آن‌ها به سیستم‌های گرمایش مرکزی و موتورخانه اشاره کرد و افزود: سال گذشته با وجود مشکلات اعتباری متعدد، پنج هزار بخاری نفتی کاربراتوردار تهیه و در مدارس مربوطه که غالباً در مناطق روستایی استان مستقر هستند، توزیع شد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با بیان این‌که مشکل اصلی ما چه در بحث اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام تخریب و بازسازی و چه در بحث مقاوم‌سازی، تخصیص اعتبار و بودجه لازمه است، تصریح کرد: هم‌اکنون برای تغییر سیستم گرمایشی این تعداد کلاس درس رقمی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به محض تحقق، نسبت به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی این مدارس اقدام می‌کنیم.
وی با بیان این‌که اولویت کاری دستگاه در سازمان مرکزی و ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس است، افزود: سازمان مرکزی از محل اعتبارات ملی استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، نسبت به خریداری سیستم‌های گرمایشی تابشی نیز اقدام کرده‌ است که تا یک ماه آینده سهمیه استان‌ها در این ارتباط توزیع می‌شود.
اسمعیل‌زاده خاطرنشان کرد: این سیستم گرمایشی در مدارس کوچک یک، دو و سه کلاسه روستایی که در آن‌ها قرار دادن سیستم موتورخانه مرکزی و یا پکیج، به لحاظ فنی توجیه اقتصادی ندارد توزیع می‌شود، تا به این ترتیب سیستم بخاری از این مدارس حذف شده و از بروز سوانح ناگواری که در گذشته شاهد آن بودیم جلوگیری شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۴:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 2