۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه رهاسازی می شود

۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه  رهاسازی می شود

گروه خبر: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی از رهاسازی ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان، آیدین رحمانی با بیان اینکه امسال سال پایانی افتتاح طرح‌های عمرانی ستاد احیای دریاچه ارومیه است، افزود: انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه از طریق ۳۵٫۵ کیلومتر تونل انجام می‌گیرد که هم اکنون تنها ۱٫۵ کیلومتر از آن باقی مانده است که پیش بینی می‌شود این پروژه تا پایان دولت به اتمام برسد.
وی ادامه داد: فرهنگ سازی، ایجاد زیرساخت‌ها و و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای پروژه‌های عمرانی در ارتباط با دریاچه ارومیه مسائلی است که در طول چند سال گذشته مدنظر بوده است.
وی در خصوص طرح‌های عمرانی استان اظهارکرد: تعداد ۴۸ پروژه شاخص استانی از دولت‌های سابق به جا مانده که در طول فعالیت دولت به بهره‌برداری رسیده و خواهد رسید. همچنین تاکنون ۱۱۴۹٫۱۶ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها اعتبار هزینه شده است.
وی تعداد ۳۱۳پروژه شاخص در آذربایجان غربی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با اعتباری بالغ بر ۹۹۳٫۷۴ میلیارد تومان آغاز شده و تا پایان این دولت به بهره برداری خواهد رسید.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، خاطر نشان کرد: همچنین ۱۰۴ پروژه شاخص استانی با ارزش ۳۵۶۵٫۲۵ میلیارد تومان در طول فعالیت دولت شروع شده که در دولت‌های آینده به اتمام خواهد رسید.رحمانی در خصوص طرح‌های عمرانی در دهه فجر افزود: در طول دهه فجر امسال ??? پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲۴۱۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای ۸۲۳نفر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
وی یاد آور شد: ۳۸۱پروژه عمرانی با اعتبار ۱۵۵۴ میلیارد تومان، ۴۵ پروژه شهری با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان و ۱۱۷ پروژه روستایی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در ۵ شهرستان آذربایجان غربی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.وی ادامه داد: از این تعداد، ۴۳۲ مورد پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۴۴میلیارد تومان در بخش‌های اجرایی و مدیریت شهری و روستایی است. همچنین ۶۹ پروژه عملیات اجرایی با اعتبار بالغ بر ۴۹۷ میلیارد تومان و ۹ پروژه در مدیریت شهری با اعتبار بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در خصوص طرح‌های نیمه تمام استان گفت: تعداد یک هزار و ۳۹۷ پروژه نیمه تمام در استان آذربایجان غربی قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱:۴۰ ب.ظ

دیدگاه


هشت + 7 =